Mám tu niečo pre majitela bavoráka.Toto sa vztahuje na 5-ku radu od BMW. Prednedávnom som na to natrafil. Chel by som len reagovat na tie akože balóny, ktoré podla mojho názoru sú na správnom mieste. V tejto triede nie len táto značka reprezuntuje kvalitu. Pracovat s interiérom či exteriérom v tomto pripade mi skor pride ako potešenie pre nás.
Skvelé auto, skvelá práca.
Ako je to so životnosťou a spoľahlivosťou sofistikovaného podvozku? Na rozdiel od svojho predchodcu sú čapy a ramená ďaleko húževnatejšie, začo môže do značnej miery ich zhodnosť s podstatne ťažšou sedmičkou. Na druhej strane je prevzatá aj vysoká citlivosť na vyváženie predných kolies, kedy už pri malinkom nevyvážení riadenie nepríjemne vibruje. Takže opotrebovanie ramien a čapov je aj na našich tankodromoch malé a spomínané diely vydržia 150 až 200 000 km. Horšia je už informácia, že niektoré čapy sa nedajú meniť samostatne a je teda potreba kúpiť celé rameno. Životnosť hliníkových komponentov podvozku je citlivá na používanie širokých kolies a rozširovacích podložiek. Pokiaľ je možnosť, treba sa vyhnúť pneumatikám typu RunFlat. Síce v prípade defektu umožňujú jazdu bez výmeny kolesa do najbližšieho servisu, zato ich konštrukcia prakticky netlmí nerovnosti, čo má veľmi nepriaznivé dôsledky na životnosť komponentov nápravy a hlavne komfort jazdy. Riadenie päťky je skvelé, ale hlavne pri prvých ročníkoch bolo možné zaznamenať pri zatáčaní nepríjemné vŕzganie vychádzajúce z priestoru pod volantom. Problém bol v zle mazaných silonových komponentoch riadenia a náprava je možná iba v autorizovanom servise, kde sa mazivo zahreje na presne stanovenú teplotu a tým prenikne do potrebných miest.