>> Ale chcelo by to aj fotky z vacsej dialky
fotit takto sialene detailovane auta vobec nie je sranda - toto proste nie je "výcvak na ulici", pozrite si napriklad ake fotky sa prezentuju v "profesionalnych" motoristickych casopisoch nielen slovenskych a porovnajte s tymto tu. Mnohi z vas urcite radi fotia a dokazu si predstavit to co je v pozadi takychto snimkov. Aj ked odhliadneme od technicko-fotografickych zalezitosti predovsetkym dynamickeho rozsahu sceny ktory je naozaj uplne sialeny (v porovnani s tymto je fotit svadbu ergo zenicha v ciernom obleku a nevestu v extremne bielych satach jednoducha vec), tak sa potom k tomu pridavaju ine cisto pragmaticke veci, napriklad:
a) ake objektivy mam[e] a ake si mozem[e] dovolit ; mam ja osobne, mame ako skupina Autodetail do ktorej ja osobne bohuzial nepatrim
b) kto mi/nam zainvestuje 2100eur do Carl-Zeiss techniky kedze sa foti Sony zrkadlovkami pripadne do akehokolvek ineho systemu (isteze by som rad Nikon D800)
c) vobec by nezaskodili ani lepsie trvale svetla plus vobec nemame strobist/remote controlled svetla za zhruba 2500eur
d) soft na profi spracovanie obrazkov za par tisic eur by tiez nebol zly
e) nase schopnosti a znalosti post-processingu, fotky ktore su tu prezentovane neprechadzaju mnohohodinovou upravou na urovni National Geographic a nepracuje na nich superprofesionalny superdraho zaplateny team celozivotnych superfotografov.
f) kvoli [ne]narocnosti spracovania a nutnosti vymeny snimkov medzi tromi notebookmi sa zatial foti do JPG a nie do RAWu, toto planujeme zmenit samozrejme kvoli kvalitnejsim snimkam.
g) v neposlednom rade hala je velka asi 20 metrov, cize fotit z vacsej dialky by uz znamenalo skoncit s rozbehnutou Liazkou so slabymi brzdami na chrbate rozplacnuty uprostred Bajkalskej
Ja osobne sa momentalne snazim pracovat na fotografickych technikach a zlepsit cely tento proces ako taky. Bohuzial je to dlha a narocna cesta a to nielen financne, ale aj organizacne, casovo, priestorovo a rodinne. Videa su sice akceptovatelne (podla mojich standardov), ale rozhodne mnoho generacii daleko od urovne ktoru by sa patrilo ukazat. Mame stabilizator a snazime sa ho rozbehat = vyvazit. Nedari sa. Kamera sa preklapa. Zmenim kameru, cele vyvazenie uplne od zaciatku. Cele zle, problem nad problem.
Takisto si prizname objektivnu skutocnost ze profesionalny fotograf vyzera uplne inak ako ten co robi tieto fotky. Cize snaha je a bude, na lepsi vysledok musim[e] este vela potu vypotiť. Okrem ineho som si na buduci tyzden zabookoval jednu večernú stáž u chlapcov ktorí si myslia ze su viac ako nadšenci. Uvidíme. Títo chlapci boli uz oboznameni s nasou problematikou a prislubili zivy interes a pomoc v tejto "produktovej fotografii". Plus latentne pracujeme na tom aby sme presvedcili skutocne profesionalnych fotografov, adekvatne drahych, vytazenych a namyslenych, aby prisli nieco ukazat zo svojho remesla a aby nas nieco poducili. Studujeme web, hladame nove a nove kreativne napady, hladame ako obicyklovat nedostatok penazi pripadne neochotu investovat tisice do tohoto chlebicka.
Uz aj tieto fotky Oktavky v ktorych je ukazane nasvietene BMW znamenaju posun vpred. Rozhodne nie konecny. Bojujem[e] ako sa da. Drzte palce. Kto ma v rodine profesionalneho fotografa, prihlaste sa - radi nezistne privitame
Ja si este dovolim nejake nove snimocky :
doskrabany lak pred lestenim, porovnajte si "cistotu svetla" v spravenom laku na fotkach hore a v originalnom stave :
pocas lestenia, olepene auto zafrkane kvoli technologickemu procesu :
schopnost oratat dierky v betone v odraze laku sa tiez pocita, fotka v plnom rozliseni ukaze vsetky, kazdu jednu :
tato tusim nebola, mne sa lubi : je tam vidiet vsetko, konzoly na strope, elektroinstalaciu, spickove odlesky naradia vpredu, e39
kto uhadne ake auto sa robi prave teraz a bude odfotene zajtra ?
och, zopar prachovych zrniecok sa prichytilo - v hale nie je zrovna bezprasna atmosfera. To sa musi vyriesit pred odovzdanim auta majitelovi, nedostane predsa nahulvata zasrane auto !! Kto tie zrniecka prachu najde ?

Hladajte v okoli odrazu stropnej lampy nad zadnou kapotou BMW, prachove zrniecka su vlavo od nej, nad nou a kusok doprava hore - tfuj hnusne co ?
Ked si niekto chce umyt auto, moze aj sam doma, na kefach v umyvarke pripadne v obchodnom centre. Tam sa o vase autiaky chlapci "fakt profícky" postaraju. Sranda je ze ked sa s niekym stretneme a rozpravame, najneskorsie po piatich minutach si vsetci klepkaju na celo ze fesakom z autodetailu preskakuje. Ci uz pracovne postupy, alebo kvantum clovekohodin a narocnost na pracu, alebo cenovka produktov ktore sa tu pouzivaju. Bezny clovek si natrie auto Turtle Waxom a pohladka si brusko ake je to fajn. Ehm. To je rozdiel medzi umytim auta a detailingom. A takisto nie je detailing ako detailing.
metaliza: ten "skrabanec" v hornej casti svetla nie je skrabanec, to je vlas z pavuka :
Keby sme si rovnakou mierkou pozreli bezne auto na ulici, dostali by sme asi nieco taketo :
A pritom ked sa taketo auto odfoti beznym sposobom, tak to vyzera proste normalne, ziadne hentake skrkance. Ved vsetci poznate fotky aut na predaj, ze ? A to je prave ten rozdiel, fotit a fotit.
Detailovat a detailovat. Je velmi tazke vyjadrit obrazkom to co sa nazivo vidi. Jordiho krasne slova "mal som tu moznost dnes aj nazivo vidiet a je to parada" nemaju tu silu pokial nevidite vlastne auto v takomto stave...
>> Možno hovorím za viacerých ale potešili by aj nejaké fotky auta pred začiatkom leštenia.
rozhodne ano, cepujeme chlapcov, je ich treba. Kazdemu je jasne ze tato oktavka neprisla priamo z vyroby, ale fie fotografie chybaju. Ja som ich dokonca niekde aj videl, na nejakom notebooku takze sa pozhanaju a doplnia.