Otazka mozno jednoducha ale podstatna.
Cim je nizsia vapenatost tym sa auto lahsie susi a vytvara sa na nom menej nazvyme to flakov od zaschnutej vody - myslim ze kazdy vie ako vyzera zaschnuta kvapka vody na laku. Na dosiahnutie tohto "odvapnenia" vody ako aj zbavenia vody nejakych inych pevnych castic sa pouzivaju filtre. Tieto su mam taky dojem dnes uz aj sucastou lepsich vodnych tlakovych cisticov /slovensky wabka

/ ale to su skor profi nastroje za vela dukatov. Pre situaciu ze dukaty nie su, alebo sa nam nepaci pouzivanie wabky /ako napr. mne/ tak existuju bezne filtre, ktore sa daju dat priamo na hadicu ako nejaky medzikus. Mame odskusane a nie je to zla vec. Samozrejme to neodstrani vapennatost uplne ale je to podstatne lepsie.
Ci na to existuje nejaka chemia - urcite ano ale podla mna je to zbytocnost.
Dalsia podstatna vec je teplota vody - profi chlapci zo sveta pouzivaju vodu s teplotou okolo 30-35 stupnov C. Neviem ci ma toto nejaky zasadny vyznam alebo nie. V principe sa staci vyvarovat velkym teplotnym rozdielom laku a vody, ktoru na umyvanie alebo oplach pouzijeme. Tie wabky za vela dukatov dokazu vodu zohrievat a da sa tam aj navolit priblizne na kolko stupnov. Cize v praxi ked ma lak teplotu v lete na slnku 65-70 stupnov tak ho nepojdem umyvat s vodou, ktore ma stupnov 5 .... A naopak ked chcem umyvat auto, ktore pride zvonku do garaze a vonkajsia teplota je -15 nan nezacnem liat vodu, ktora ma +30.
Riesenie - Pred umyvanim nechame lak na aute ochladnut, resp. oteplit - cize dame auto do tiena alebo garaze a po 10-15 minutach skontrolujeme povrch rukou.
Domestos jedna podstatna otazka ma napadla - a to ked teda umyjes auto ako ho potom oplachnes? Lebo v principe je jedno ci si do vedier das malo vapennatu vodu ak potom auto oplachnes s vodou vapenatou - cize z vodovodu, hydrantu atd....