Táto téma nie je určená pre profi detailerov, ale pre tých čo by sa radi postarali o svojho miláčika v domácich podmienkach s minimálnym vybavením. Použité veci robia čo majú, teda dobrý pomer cena - výkon - spotreba.
Mal som trocha času a hlavne možnosť vyskúšať, ako dostať lak do lesku za čím nižšie náklady. Použil som prípravky, aké som mal doma. Chcem zdôrazniť, že autá som neleštil a ani neboli zatiaľ leštené, nepoužil som žiadnu leštiacu pastu ani svetlá, ani tlakovú umývačku, alebo napeňovačku. Autá som robil vonku pri dennom svetle. Vybral som si VW Sharan 10 ročný–čierný a BMW 530XD asi 6 ročný - tmavo modrý. Sharan bol ošetrovaný pravidelne a BMW len tak na oko – myslím že sem-tam s TW – modrým. Rotačku som použil len pri nanášaní glaze-u od CG EZ Creame Glaze alebo Poorboys Black Hole s čierným Hex-Logic kotúčom od CG. Ide to aj ručne takým jemnejším penovým aplikátorom, len to trvá dlhšie. Ako ochranu som aplikoval vosk CG JetSeal 109, ľahko sa nanáša aj buffuje a má solídnu výdrž.
Pri oboch autách som postupoval rovnako : (kolesá som pri tejto akcii neriešil, len boli umyté –samozrejme ako prvé a z inej nádoby, určené na kolesá)
Umývanie :
- Pred samotným umývaním - ešte na suché auto - som aplikoval Surfex HD 1:5 z rozprašovača – pekne uvoľní ľahšie a stredné kontaminácie – mušky, zbytky voskov, ale aj zaschnutú trávu a jemnejšie blato. Po pár minútach pôsobenia som celé auto opláchol. Na miestach, kde ešte špina držala, som znovu nastriekal Surfex a nechal pôsobiť, popritom som začal s umývaním – klasickým spôsobom.
- Šampón...., aký som mal doma CG Mr.Pink – 30 ml na cca 12 l vody – rukavica od CG Professional Mr.Wash Mitt a druhé vedro s čistou vodou na prepieranie rukavice.
- Viac znečistené panely viackrát premyté a opláchnuté – na niektorých miestach som nechal šampón dlhšie účinkovať a kde nepomohol, tak zase Surfex – šampón – voda. Nikde som na rukavicu netlačil ani nečistoty nedrhol. Oplach celého auta a umyté ešte raz s CarPro Iron X Snow Soap-om, priamo na rukavicu – odstráni značné množstvo kovových nečistôt. Po kontrole peny znovu oplach, kým voda prestala vytvárať bublinky po Snow Soap-e .Vysušil s kompresorom a uterákom na sušenie.
- Odstránil som kontaminácie laku s TarX-om, umyl, vysušil.
- Celé auto aj okná som preblafol clayom a lubrikantom - BH regular clay + Valet Pro Citrus Bling 1:10. Postupoval po paneloch, každý vyclayovaný panel utrel do sucha a kontroloval čistotu a hladkosť laku.
- S aplikáciou glaze-u som začal ručne na streche BMW, ale kvôli časovej tiesni a lenivosti som použil rotačku už hore spomínaným spôsobom. Glaze som zapracoval do laku – teda, kým kotúč nezačal nahadzovať lesk (podobne sa správa aj pri ručnej aplikácii), nechal som na panely taký jemný opar, aby som videl čo mám už urobené. Hotový panel som buffol MF hanričkou a pokračoval na ďalší panel.
- Asi po hodinke glaze-ovania som sa dostal k prvému panelu kde som začal. Ešte raz utrel prvý panel pred aplikáciou vosku CG-JS 109. Po nanesení vosku na prvý panel som pokračoval na ďalší a potom som sa vrátil k prvému aby som buffnul vosk. Takýmto tempom po paneloch som za hodinku mal natiahnutú prvú vrstvu.
- Po hodinke kontrolovania a oddychu začal aplikovať druhú vrstvu vosku na prvý panel, ktorý už zrel 2 hodinky. Znovu jemne utrel panel a začal aplikovať ďalšiu vrstvu. Druhá vrstva sa chytala aj buffovala bez problémov.
- Miláčika máte takto optimálne ošetreného a chráneného. Ďalšia vrstva vosku z ekonomického hľadiska nie je potrebná – nepredlží to extra životnosť vosku ani jeho hĺbku alebo lesk. Dve vrstvy podľa mojich skúseností stačia. Tá druhá vrstva je dôležitá, aby sme prekryli nedokonalosti nanášania prvej vrstvy.
- Okná som vyčistil s AG Fast glass-om a vyleštil zo suchým MF handričkou.
Na Sharana som minul prípravky za 26 € .Na BMW bolo viac kontaminácie aj časove náročnejšie aj tak cena prípravkov nepresiahla 35 €.
Tieto ceny nezahŕňajú výbavičku ako MF handričky aplikátory a iné drobnosti.
- Ešte na margo :
- Pred odovzdaním BMW, ako na potvoru začalo frckať, ale len toľko aby mi to pokazilo vzhľad auta. Nakoľko som auto len tak na sucho nechcel sušiť - utierať (detailer som už nemal), tak som si namiešal do rozprašovača Optimum No Rinse Wash & Shine v pomere 30ml a dolial destilovanou vodou na 0,5 litra. Nastriekal na panel rozotrel s MF handričkou s dlhším vláknom a druhou stranou vysušil. Lak chytil nádherný lesk a hĺbku – ak máte doma tento prípravok, tak vyskúšajte. Budete prekvapený s výsledkom.
- To je všetko asi. Samo, že komenty sú vítané.
VW SHARAN