Krasa detailingu je prave v tom ze aj ako si napisal "obycajny smrtelnik" moze relativne jednoducho a za nie vela penazi dosiahnut naozaj pekne vysledky. Vela ludi si mysli, ze na detailing treba mat specialne vybavenie a investovat tisice co v principe nie je pravdou. Samozrejme vsetko nieco stoji, a ak chce clovek dosiahnut profesionalne vysledky je samozrejme, ze potrebuje profesionalne naradie hlavne co sa lestenia tyka.
Aby sme tu nechodili dlho okolo horucej kase prejdeme k veci.
Ak mas vhodne miesto kde sa mozes Tvojmu autu venovat zacni umyvanim. K tomu ti staci sampon a vedro - pripadne vedra dve. /samozrejme, ze vychadzame zo situacie, ze mas k dispozicii minimalne hadicu na umyvanie auta ked uz nemas wab-ku/ Dalej budes potrebovat spongiu alebo rukavicu na umyvanie auta. Ak nechces do tychto investovat postaci aj obycajna spongia, z ktorou budes pracovat veeeelmi jemne. Osuska alebo uterak na susenie vozidla je nutnost.
Ked mas auto umyte je dobre mat nejaky degreaser, resp tar remover na odstranovanie asfaltu a inych zvyskov, kt nezisli dole pri umyvani.
Dalsou fazou by bolo pouzitie clay-u. Toto tiez nie je ziadna zavratna investicia. Clay-ovanim zbavis povrch laku mikro-necistot, co je velmi dolezite pre aplikaciu vosku a jeho prilnutiu na povrch - povedane po slovensky cim lepsie vosk prilne na povrch tym dlhsia bude jeho trvacnost.
Po tychto zakladnych ukonoch auto navoskujes najlepsie syntetickym voskom - idealne by bolo spravit 2 az 3 vrstvy. K tomu okrem vosku potrebujes 2 mikrofazove utierky urcene na buff-ovanie - cize zotretie zaschnutej vrchnej casti vosku.
To je vsetko - cena materialu nepresiahne viac ako 100e pricom tieto produkty ti vydrzia na celu sezonu.
Ak sa chces pokusit a korekciu laku - cize odstranenie skrabancov atd. chystame navod a prezentaciu produktov a postupov ako toto spachat rucne bez pouzitia lesticky. Verim, ze vysledok presvedci kazdeho kto pochybuje ze detailing je len o profesionalnom naradi.