Cau Marek,
dakujeme za pochvalu
Pred zimnym odbobim ak si teda uplny zaciatocnik ako pises by sme navrhli zamerat sa na ochranu vozidla pred nepriaznivym pocasim a zvysenemu vplyvu necistot chemickeho charakteru - prevazne sa jedna o "sol" na cestach...
V zakladnej vybave kazdeho kto chce poskytnut svojmu vozidlu aspon zakladnu starostlivost by nemal chybat kvalitny sampon, osuska, mikrofazova spongia alebo rukavica na umyvanie vozidla, clay /a ak je potrebne lubrikant, ktory sa pouziva pri clay-ovani/, nejaky vhodny pre-wax cleanser alebo IPA ktory pripravi lak na aplikaciu vosku po clayovani/lesteni a samozrejme kvalitny vosk/sealant a aplikacny pad na nanasanie vosku + buffovacie handry /minimalne dve/ - pred zimou by sme doporucili vosky, ktore sa vyznacuju vysokou trvanlivostou /napr. vosky Collinite/.
Co sa tyka hlinikovych diskov tak tam je treba predovsetkym kvalitny cistic diskov a ako ochranu bud vosky alebo sealanty urcene priamo na disky kolies /oproti voskom urcenym na lak je ich zlozenie modifikovane tak aby odolavali chemickym necistotam ako je napr. sol a predovsetkym brzdovemu prachu/.
Postupy ako tieto produkty aplikovat najdes v sekcii praktickych rad ale tak aspon zopar tipov na zaciatok:
Kludne umy auto dvakrat so silnejsim roztokom samponu /pouzitim metody dvoch vedier/ - nevies ako bolo on starane a preto to vobec nezaskodi. Zameraj sa na podbehy, podblatniky a tazsie dostupne miesta.
Auto nebolo pravdepodobne nikdy clayovane a preto ak ti to financie dovolia doporucujeme kupit tzv. heavy clay, ktory odstrani hrubsie castice zapichnute v laku a takisto tzv. soft clay, ktory odstrani jemnejsie ciastocky a pouzi ich v tomto poradi.
Po clayovani auto opat umy a osus.
Ako produkt pred voskovanim by som pouzil IPA /isopropyl alkohol/, ktory dokonale odmasti povrch a tym zabezpeci lepsie "chytenie" vosku/sealantu na povrch, co v principe znamena dlhsiu trvanlivost.
Ak budes pracovat vonku tak si pockaj na vhodne /najlepsie teplejsie pocasie/. Pri voskoch ako aj sealantoch sa docitas, ze by sa mali aplikovat v tieni - v tomto rocnom obdobi sa uz ale netreba bat prilis zohriateho laku takze kludne mozes aplikovat vosky/sealanty aj na priamom slnku.
Aplikuj aspon dve vrstvy a interval medzi aplikaciou predlz minimalne o hodinu /ak budes pracovat vonku/ nakolko denna teplota uz nie je vysoka a vosk tvrdne pomalsie.
Co sa tyka diskov postup je v podstate rovnaky - zakladom je co najvyssia cistota diskov - v tvojom pripade by sme navrhli demontaz diskov ak ti to dovolia podmienky a vycistenie a osetrenie diskov aj z ich vnutornej strany.
Pred voskovanim pouzi takisto IPA.
Takisto sa mozes stretnut zo zvyskami asfaltu na vozidle /v spodnej casti vozidla na prahoch, dverach alebo v okoli blatnikov najcastejsie/ alebo diskoch - laicky povedane su to take male cierne bodky. Na tieto pouzi tzv. tar remover produkty.
To by malo byt vo vseobecnosti vsetko. Ak si niecomu nerozumel kludne sa pytaj.