Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma
  • Strana:
  • 1

TÉMA:

Hrubka laku ? pred 11 rokmi 2 mesiacmi #12976

Caute chlapi.mam asi blbu otazku ale ak nameram na diely s merakom cca hodnotu 150 po aku min hodnotu mozem brusit lak?kedy je hranica ze uz dost?

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Hrubka laku ? pred 11 rokmi 2 mesiacmi #12978

Už to tu bolo pisané,že ak hrúbka laku sa bliži k hodote 200 mikronov, tak je velká pravdepodobnost na to, že auto má prestrek zasebou. 150-160 mikronov je typické pre francúza napriklad. V tomto pripade typujem že sa jedná o metalický lak povodne streknuté ešte na linke. Premeraj si všetky dielce a prehodnot to. Raz sa mi stalo, že hrúbka z linky bola hrubšia, ako dielec ktorý dostal prestrek. Resp mohol byt menený inym sposobom. Lahik by povedal,źe všetky dielce okrem tej jednej boli streknuté. Práve preto treba brat hrubku laku ako celok na celé auto. Aby si mohol viac menej presne určit, ćo to je za hrubku laku a odkial može byt.Len teoreticky moja hodnota na min. na tomto aute by mohla byt niekde okolo 70 mikronov, ćo je este stále bezpečná vrstva ochranného náteru. 70 mikronov ber tak, že tolko ti ma cca ostat už po korekcii laku.Nie po samotnom bruseni :-)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Hrubka laku ? pred 11 rokmi 2 mesiacmi #12984

  • geroy
  • geroy-ov Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Príspevky: 411
  • Získaných poďakovaní 308
Čo som si všimol je to, že na prednej kapote je vždy väčšia hrúbka laku ako na ostatných dieloch, že by kvôli kamienkám?
K tvojej otázke odo mňa toľko, mám jedného známeho kto pracuje vo fabrike VW a povedal, že najjednoduchšie riešenie na zistenie koľko laku más na aute je nasledovné:
Otvor dvere, a odmeraj hrúbky na prahoch a stlpikoch...čiže vnutri za dverami...tam je priesvitný lak najtenší vždy môžeš tam mať aj polovičnú hrúbku aj menej...No potom premeraj dielce na aute zvonka, kapotu, strechu, blatníky dvere z toho sprav priemer... zo získanej hodnoty odpočítaj hodnotu, ktorú máš na stlpikoch a na prahoch z vnútra... a približne budeš vedieť hrúbku samotného čirého laku. Podľa výrobcov 25-30% je možné odstrániť viac sa neodporúča...čiže z toho vyplýva že finišovacím padom a s finišovacou pastou môžeš leštiť skoro až donekonečna počas vlastníctva... čo u zdravého človeka znamená max 2x do roka...
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: X T C, velkovevodalix, Leonidas

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Hrubka laku ? pred 11 rokmi 2 mesiacmi #12986

Dakujem za odpovede presne taku fintu som potreboval ako zistit kolko tam je laku....na prednej kapote mam aj ja vecsiu vrstvu farby a nechci vidiet aka je od kamienkov obita...:-) takze asi to nema velky ucinok...teraz budem prvykrat lestit s da a s menzerniu pf 2500 plus oranzovy hexlogic tak by som nenapavhal viacej skody ako osohu aj ked by to malo byt bezpecne.budem to robit na stredne mekkom laku ford modra metaliza...

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Hrubka laku ? pred 11 rokmi 2 mesiacmi #12987

  • geroy
  • geroy-ov Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Príspevky: 411
  • Získaných poďakovaní 308
Nemáš od čoho sa báť... toľko krát ani nechceš ani nepotrebuješ leštiť keď máš lak v dobrom stave po vyleštení. Ja to robím rodine, kamarátom, sebe tak, že raz do roka s extrajemnou finišovacou pastou a finišovacím padom... čo je momentálne u mna Gtechniq P2 + Alclear čierny finišovací kotúč s DA Krauss 900W a stačí. Do dokonalosti (čiže na 110%) si myslím, že je + / - zbytočné leštiť, stačí na 90% :D lebo na tmavých lakoch ultrajemné škrabančeky neobídeš a na svetlých ich zas nevidíš. Ale je to len môj skromný názor :)

Na margo...s DA leštičkou TEORETICKY ani by si nemohol odstrániť vrchný lak a hlavne nie s pastami typu finishing alebo polishing ako si písal PF2500. Ubere oveľa oveľa menej z laku ako rotačka...skoro nič. Po leštení budeš mať takú istú hodnotu + / - 1 mikron dole MAX!!! Tú hodnotu, čo "odstrániš" ani Ti ten merač neodmerá. Je to skôr o tom, že tie ostré hrany tých extra jemných škrabnčekov vyhladíš a nebudú také ostré a potom nebudú viditeľné. Keď raz vyleštíš, nič iné nepotrebuješ, len pre-wax cleanser resp. extrajemnú finišovaciu pastu typu Gtechniq P2 alebo Menzerna SF4500 raz ročne s finisovacim kotúčom, ale u tých ktorých majú leštenie ako fetish :D tak 2 krát do roka, ale podľa mňa je to overkill a stačí 1x za rok na jar vždy, nakoľko po zime od soli a od toho, že človek dlhšiu dobu nemá ideálne podmienky na umývanie zostanú flaky - staining... odborne povedané :D a preto treba lak dokonalo očistiť s tou najjemnejšou pastou a kotúčom. Na zimu je zbytočné leštiť podľa mňa, stačí s non abrasive paint cleanserom lak vyčistiť a navoskovať. A ako som písal ultra jemné škrabance aj tak nikdy neobídeš na tmavších lakoch... ale tie skoro ani na slnku nevidíš len z blízka 10 cm :D a na tie sú dobré filler a pre wax produkty typu AG SRP alebo Achilles prep resp. Poorboys BlackHole... ale také škrabančeky prekryje aj vosk...

PS: môj známy - lakýrnik hovorí tiež, že ideálka je 1x do roka ako som písal vyššie... a že dovtedy máš viac ako dostatok laku kým vidíš pomarančový efekt a aj vtedy máš "ideálnu" hrúbku keď pomaranč už nevidíš :D ...
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: roland8, Leonidas

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od geroy.

Hrubka laku ? pred 11 rokmi 2 mesiacmi #12988

Teraz sa chystam prebehnut auto s menzernou pf 2500 a tak sf 4000 a potom raz za rok iba sf 4000 na doladenie a lesk...lak je v celkom dobrom stave aj ked slniecka tam jemne su.radsej sa vela pytam ako to mam prepisknut a pokazit...na cistenie laku budem pouzivat vertua bond s ciernym kotucom.

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

  • Strana:
  • 1
Funguje na Kunena fórum