Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma

TÉMA:

vyber vosku pred 10 rokmi 3 mesiacmi #14685

Ako napísal geroy, vosk samotný ti nejak extrémne nedodáva lesk. Jeho prvoradou úlohou je hlavne chrániť lak. Najdôležitejší faktor, keď chceš mať vysoký lesk a hĺbku je v akom stave máš ten lak. Ak tam budeš mať škrabance a vrchná časť bude " zvetraná " nikdy to nebude ono.

Čo sa týka voskov, volil by som hocijaký s veľkým obsahom Carnauby. Ruku na srdce, vidíte skutočne až také veľké rozdiely medzi voskmi? Rozdiely sú tam podľa mňa možno tak do 20 % + - , napr. keď naštartujete auto a prejdete pár km po meste, bude na aute toľko prachu, že vám nepomôže ani 100 % Carnauby. A ste na tom istom. Skôr by som bral na zreteľ ako dlho ten vosk výdrží.
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: geroy

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

vyber vosku pred 10 rokmi 3 mesiacmi #14689

já bych to bral podle priorit
1. vzhled: blacklight + V07
2. výdrž: FK1000P
3. životnost: C1+C2v3 (případně doplněno Exem)

samozřejmě, že já bych udělal nějakou šílenost jako JetSeal+Colli+FK1000P+Sonax BSD, ale to jsem já, vždyť mě znáte ;-)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: geroy, Jano

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

vyber vosku pred 10 rokmi 3 mesiacmi #14690

  • Jano
  • Jano-ov Avatar
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Príspevky: 148
  • Získaných poďakovaní 49
tak mne sa osvedcilo:

leto:

jetseal + pete'53 + P40

zima:

jetseal + collinite
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: geroy

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

vyber vosku pred 10 rokmi 3 mesiacmi #14691

  • geroy
  • geroy-ov Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Príspevky: 411
  • Získaných poďakovaní 308
Je to zbytocne riesit. Tak isto aj ako tie nenormalne drahe vosky za 1000,-EUR 200,- EUR atď., proste blbosť.
Jednoducho, ako som pisal ja, a bobulino tiež veľmi dobre naformuloval, po voskovani ked vyjdes na cestu za hodinu uz nezbadas, ake LSP tam mas. Proste zbytocne riesit.
Rozdiel co som videl v tychto produktoch:
- zivotnost
- cena
- lahkost aplikacie a buffovania.
- vona
- konzistencia
JEDINE pri Nattys paste wax som vsimol, ze metalicke ciastocky a perlet kricia. To je rozdiel z mojho hladiska medzi vsetkymi produktmi co som doteraz testoval...

ja predovstkym davam prednost tym LSP produktom, ktore dlho vydrzia. Collinite vosky, Natty's, 3M Performance Finish, FinishKare 1000P. Nemam tolko casu na detailingovanie, kolko by som chcel, a rodina a kamarati, ktorym spravim, alebo pomozem, tiez nemaju tolko casu.

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od geroy.

vyber vosku pred 10 rokmi 3 mesiacmi #14694

  • roland8
  • roland8-ov Avatar
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Príspevky: 83
  • Získaných poďakovaní 61
suhlasím s geroy-om že môže tam byť na aute hocijaký vosk/sealent,keď sa auto zapráši tak je to v riti.môj prípad-parkujem v práci v priemyselnej zóne kde denne prejde približne 10-20 kamiónov ktoré zvýria prach natoľko že auto vyzerá akokeby som ho ani neumýval :unsure:
a to mám tam FK1000P.ale keď ho zmyjem-myslím ten prach-tak už vidno pekne rozdiel ;)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

vyber vosku pred 10 rokmi 3 mesiacmi #14695

  • geroy
  • geroy-ov Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Príspevky: 411
  • Získaných poďakovaní 308
Presne tak. No a druha vec a este + k tomu, ze treba si vybrat vosk podla toho kolko vydrzi je:
aj tak ked to auto umyjes s hociakym šampónom moze byt bez voskov cize bez lestiacich zloziek, aj tak po umyvani budes susit detailerom a aj tak to zmeni opticke vlastnosti zase... cize bez debaty podla mna je to zbytocne riesit...Nech vela vydrzi a hotovo, aj vtedy mozes vela krat voskovat (ked to mas v oblube a mas na to cas) ked mas durabilny vosk, aspon nikdy nebudes mat silno opotrebenu protekciu medzi jednotlivymi aplikaciami :) .

Mne sa zda, ze vsetky vosky/sealanty (nie keramika) stratia podstatnu cast looku po prvom umyvani, prave kvoli tomu je najviac potrebne mat lak v najvacsom poriadku, lak spravi najvacsiu optiku a nie vosk/seal, podla mna OPTICKE efekty voskov vydrzia len dovtedy kym to neumyjes so samponom, a moze byt hociaky najjemnejsi sampon je to jedno, samozrejme, ale protekcia, beading, sheeting ostanu. Dokaz (skuste chytit cerstvo navoskovany/sealovany panel a skuste to chytit po 2 tyzdnoch po umyvani alebo hocikedy po prvom umyvani, uz nebude taky hladky... len vtedy bude opat hladky, ked sa pouzije po umyvani nejaky kvalitny detailer...Preco? Lebo po umyvani zmizne vacsina cast z olejov (z voskov) a prave tieto oleje spravia velky podiel optiky pri voskoch).

Tak isto je blbost aj to, ze ked sa nanesie na AG SRP a BlackHole a podobne glaze produkty, maskovacky atd. a na to vosk/seal, ...ze dovtedy bude trvat optika maskovania, kym je vrstva vosku/sealu nad maskovackou atd. Figu borovu..., je to len teoria... po prvom umyti defekty, swirly atd. budu zase viditelne :) . Kto neveri, nech si to otestuje niekde na paneli s ciernym lakom bodka. :)

Zo vsetkeho uvedeneho vyplyva, ze fyzicky LAK treba mat v dobrom stave, bez oxidacie, swirlov raz to poriadne vylestit a potom treba mat techniku umyvania a HLAVNE SUSENIA v najvacsom poriadku! Ked vsetko klape, auto netreba lestit len max po 1,5 az 2 rokoch a aj to len s finisovacim padom a finisovacou pastou! Treba spravit len cistenie laku pre-wax cleanerom (SRP, BlackHole, Serious Performance Paint Cleanser, Tough Prep, Achilles Prep, Lime Prime) na zimu a na jar, ked sa nanesie vrtsva vosku a hotovka. Potom kazde 3 mesiace natiahnut vrstvicku vosku/sealantu po chemickej dekontaminacie (po umyvani s TFR alebo APC, napr. Nerta Insect Off, alebo Nerta Carnet Jumbo), aspon ja to robim takto a hotovka :)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: ank1, Leonidas

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od geroy.
Funguje na Kunena fórum