Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma

TÉMA:

Detailing sídliskového auta pred 11 rokmi 10 mesiacmi #10352

Moj pohlad na keramiku je trošku iná. Autodetail piše :Vseobecne plati, ze pre uplnych zaciatocnikov keramika rozhodne nie je. Tiež nedokážem posúdit na koho presne myslel, len predpokladat že mal na mysli ludi ktorý aplikujú tento produkt priamo na povrch.
Presne alebo cielovo určit okruh ludi, rozsah práce pre danú skupinu určite mi pride nevhod, tym pádom by sme mohli zadelit ludi tam, kde vobec nemusia patrit. Nemyslim že by detailing bol o tom, kde a ako vytvorit skupinu ludi, na základe istych produktov, ktoré nanášame na povlak.
Momentálne stav keramickej ochrany vnimam ako krásne rozbiehajúci marketing po celom svete. Ako by sa zabúdalo na všetko okolo toho a sústredenie, naše vniamanie by nahradila reklama vzorového vozidla.
Že by desiatky rokov dozadu vosk ako ochrana mohol byt na takej istej pozicii ako keramika dnes?

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Detailing sídliskového auta pred 11 rokmi 10 mesiacmi #10353

  • X T C
  • X T C-ov Avatar
  • Offline
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Príspevky: 151
  • Získaných poďakovaní 108
2AD:
Pekne napísane a so všetkým musím samozrejme prakticky súhlasiť. Ovšem keramiku som navrhol z toho dôvodu, že spomínal, že si to nebude robiť sám. Pokiaľ človek býva v byte a nemá si približovadlo ani kde umyť, asi ťažko ho bude ešte čistiť, leštiť a nedajbože ešte aplikovať keramiku. Ja si myslím, že auto, ktoré je denne v prevádzke /ak je, neviem/ a nie je priestor na to, kde by sa dalo venovať údržbe, tak myslim, že by voľba keramiky bola vcelku vhodnou alternativou. V prípade zvýraznenia efektu je možné ešte aplikovať vrstvu vosku, aj keď výsledok nebude taký, ako keby sa vrstva vosku aplikovala samostatne. Je jasné, že všetko má svoje pre a proti. Avšak treba zvážiť to, ako často a kde sa bude autiak používať. Taktiež aj to, ako často som schopný autu poskytnúť údržbu. Áno, je ju pomerne pracné v prípade potreby odstrániť, to je podľa mňa asi jedno z najväčšich mínusov produktov tohto typu.

Nie je to tak, že sa snažím niekomu nanútiť silno keramiku. Iba zvažujem, čo by sa hodilo pre daný typ prevádzky najviac. Vždy je tu ešte možnosť syntetiky, alebo aj vosku..to všetko ale závisí od prevádzky vozidla, podľa môjho názoru :)

Každopádne, podľa mňa je vždy lepšie mať lak dôkladne vyčistený a chranený aspoň nejako, ako nijako. V tom sa zhodneme asi všetci :)

2peppi:
AD určite nechcel selektovať ľudí na schopných a menej schopných, len jednoducho pri aplikácií keramiky potrebuješ predsa trošku iné podmienky na aplikáciu, ako napr. v prípade vosku, alebo sealantu. To tázateľ nemá.

Ostatne, či reklama zabúda na všetko ostatné, alebo nie, je mne osobne jedno. Mne a vlastne všetkým nám ide o výsledok a konkrétne vlastnosti. Mám rád jak vosky, syntetiku, tak si svoje miesto u mňa našla aj keramika, lebo jednoducho ponúka niečo iné. Ale úprimne, zo všetkého najviac mám najradšej vosky, skutočne ;) ale na firemné auto v dennej prevádzke by som si ho pravdepodobne nedal. Taktiež ani na zimu nie. Jedine v kombinácií so syntetikou, ale zase načo, keď kvalitná syntetika zimu prečká bez väčších problémov.

Teraz som si neni uplne istý, ako to myslíš s úvahou, kde boli vosky pred desiatkami rokov dozadu. Vlastnosťami alebo marketingom?
Každopádne, toto posúdiť neviem, toľko desiatok rokov zase na konte nemám :lol:

2e1
Čo sa týka wapkovania, tak vo všeobecnosti by som spomenul 2 také dôležitejšie zásady. V prvom rade bohate ti stači tlak do 120 bar. Keď má wapka viac, je to len dobre, potom si ho treba len naregulovať. A v druhom rade netlačiť vodu kolmo na lak, ale snažiť sa vždy z uhla, 30 - 60 stupňov :)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: domestos

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od X T C.

Detailing sídliskového auta pred 11 rokmi 10 mesiacmi #10355

@peppi - nechcel som tu nejako kategorizovat ludi - aj zaciatocnik moze byt samozrejme sikovny a manualne zrucny - skor mi islo o to poukazat na fakt, ze napr. vosk je pre cloveka, ktory nic podobne nerobil lepsou volbou, ked uz pre nic ine tak preto ze v pripade problemov ho da dole bez vacsich obtiazi, co sa o keramike povedat neda. druha vec su samozrejme podmienky - pri trosku dobrej vole sa da vosk aplikovat aj v ludovych podmienkach co sa o keramike povedat neda

@xtc - tiez si myslim, ze pre cloveka, ktory nema moc cas ani podmienky je keramika vhodna volba, len som sa snazil vysvetlit, ze je lepsie v takomto pripade nechat si to udriet na auto niekomu kto uz s tym ma skusenosti

@e1 - keramika co sa tyka udrzby podla mojho nazoru narocna nie je cize tohto by som sa neobaval

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Detailing sídliskového auta pred 11 rokmi 10 mesiacmi #10376

  • e1
  • e1-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Príspevky: 17
  • Získaných poďakovaní 12
Sorry za zdržanie, ale nejak som sa nedostal k tomu aby som nahral fotky. Takže toto by bolo moje premiestňovadlo. Fotené za pár minút, ešte rýchlo pred západom Slnka. Chcel som sa zamerať na škrabance v laku, ale nemal som čas ich hľadať pod uhlom, takže fotky sa vydarili lepšie, než ako lak auta naozaj vyzerá. Zároveň som nemal ani ideálny objektív s ktorým by sa dalo fotiť z blízka. Tie "pazúre na zadnom nárazníku sú už "lakované" originálnou opravnou tužkou Škoda, ale samozrejme to je iba také slabé optické maskovanie. Dá sa s tým niečo spraviť? Ďalej na dverách vidieť "ozdobu" ktorú mi tam nechal nejaký dobrák. Fotené 3 dni po umytí, medzitým raz pršalo. Strechu som pri fotení trochu utrel handrou.



































Tak, ako to vidíte? Čo s tým, aby to trochu vyzeralo k svetu?
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: notik

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Detailing sídliskového auta pred 11 rokmi 10 mesiacmi #10378

  • e1
  • e1-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Príspevky: 17
  • Získaných poďakovaní 12
Na fotkách to nevidieť, ale kefy spravili nejaké škrabance. Samozrejme nie je to žiadna katastrofa, ale tie škrabance tam naozaj sú.
Inak to čo mám na kľučke, mám aj na dverách. Vidieť to slabšie, ale pozri si dobre tú fotku od kľučky nižšie, a uvidíš aj poškodený lak dverí. :(
Tú opravnú tužku som už mal, a kvôli tomu som nechcel dávať lakovať celý zadný nárazník. Inak s tým škrabancom vzadu aj dokážem žiť, skôr ma serú tie dvere.
Ako to vidíte, čo by sa oplatilo aplikovať na lak vzhľadom na moje obmedzené možnosti starostlivosti o auto?
Chcem aby to malo nejakú ochranu a nejaký čas to aj dobre vyzeralo (čím dlhšie, tým lepšie). Zaujíma ma iba exteriér (vrátane diskov, plastových a chrómových častí) po gumové tesnenie dverí a podbehy, čistenie čelného skla v interiéri, ďalej nejaké dobré tekuté stierače ktoré dlho vydržia (aj na bočné a zadné okná). Interiér bol nedávno čistený aj tepovaný, takže tam teraz nepotrebujem robiť nič. Motorový priestor tiež nechcem riešiť, tam okrem mňa, mechanika, a mačiek nikto nelezie. :-)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od e1.

Detailing sídliskového auta pred 11 rokmi 10 mesiacmi #10380

Podla mna premenuj túto tematu na Sídliskový detailing. Znie to lepšie.

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Funguje na Kunena fórum