e1 napísal: Je možné tu na webe nájsť, alebo viete dať nejaký odkaz na nejaký popis/článok/porovnanie ošetrenia laku voskom/keramikou/syntetikou, výhody/nevýhody? V tejto veci už nemám žiaden prehľad, ale rád by som si rozšíril vedomosti aj týmto smerom.
tak hadam skusim na uvod ja
Vosk:
predstavuje klasiku pri osetrovani laku vozidla - podla mojho nazoru doda vozidlu vzhlad aky nedokaze ani syntetika ani keramika - ale tak to je moj subjektivny nazor...
ako plus by som videl jednoduchu moznost jeho odstranenia v pripade potreby
vacsina voskov ma sama o sebe vyborny sheeting aj beading bez potreby dodatocnej aplikacie podpornych produktov
nezanedbatelna je aj radost prace s voskami s vyssim podielom carnauby
medzi minusy patri ciastocna prasnost pri buffovani, znecistenie nelakovanych plastov/gumennych casti ak sa s nimi dostane vosk do kontaktu - pomerne zle sa taketo veci cistia, /dnes uz su na trhu vosky napr. od Mequiars, ktore podobne problemy nerobia/
Sealanty:
plusom je jednoznacne jednoducha aplikacia, nizsia doba tvrdnutia, jednoduchsia vrstvitelnost a taktiez relativne jednoducha moznost odstranenia v pripade potreby
minus by som videl v trosku horsom vyslednom efekte /ale to je zase len subjektivne/
Keramika:
Jediny plus, ktory som ja osobne nasiel je trvanlivost, aj ked aj o tomto by sa dalo dlho polemizovat - ano keramicka vrstva sa ak je spravne aplikovana udrzi na laku pomerne dlhu dobu, ale ako je to s beadingom napr? ako je to s optickymi vlastnostami? z mojej vlastnej skusenosti /a to nehovorim len o produktoch GTechniq tie su na tom este pomerne dobre/ je na vrstve keramickej ochrany daleko viac vidiet akekolvek drobne skrabance, hologramy od virenia necistot, ako aj drobne poskodenia vzniknute umyvanim vozidla v porovnani napr. s voskom. Nepytajte sa ma preco je to tak, tiez neviem na vsetko odpovedat

A mozno som uz aj slepy ale toto su moje skusenosti
co sa tyka beadingu tak tento sa vacsinou dosahuje az aplikaciou, resp. opakovanou aplikaciou po kazdom umyvani tzv. podpornych produktov.
vacsina produktov keramickej ochrany uz pri jednej vrstve dost vyrazne potlaca prirodzeny vzhlad a farebnu strukturu laku a to hlavne pri pohlade zboku.
co sa tyka aplikacie - ano ked sa clovek nauci co a ako ide v podstate o jednoduchy ukon bez nejakej fyzickej narocnosti
co sa tyka odstranovania tychto produktov v pripade ak product zle chyti, ak bolo auto poskriabane /konarom, kabelkou na parkovisku, atd. ... / tak tu by som videl absolutny minus. plati skor ze cim je keramika tvrdsia, cize s vyssim "H" tym sa bude v takychto pripadoch davat horsie dole z vozidla /o nejakych vrstvach uz ani nehovorim.../ a vsetci co ste videli na youtube a kadekde tie testy so zapalovacmi a mincami tak to je cisty nezmysel bohuzial - testovali sme aj my a "poskriabali" sme akykolvek takyto bezne dostupny produkt...
Cize aj ked sa mozno zda, ze to v mojej mini recenzi dopadlo najhorsie pre keramiku nie je to pravda. Podla mojho nazoru si musi kazdy zvazit, vyskusat a nazor si spravi sam
Vseobecne plati, ze pre uplnych zaciatocnikov keramika rozhodne nie je a mali by sa zamerat na makke prirodne, alebo synteticke vosky.