Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma
  • Strana:
  • 1
  • 2

TÉMA:

Vseobecne rady zaciatocnikom pred 12 rokmi 8 mesiacmi #5301

Kedze nam tu v poslednej dobe pribuda dost zaciatocnikov /co mna osobne tesi/, pribuda nam aj vela otazok o produktoch technikach atd...

Ja to skusim zobrat z opacneho konca a dat zopar hadam aj rozumnych :) vseobecnych rad.

- vyber produktov - snazte sa uvazovat logicky a vyber produktov prisposobit podmienkam, ktore mate, mnoztsvu volneho casu, ktory ste ochotni obetovat detailingu, vysledku, ktori ocakavate a takisto vlastnej zrucnosti. napr. - ak mam malo volneho casu nebudem si kupovat vosk od SwissWaxu ktory sa aplikuje s rozostupom 6-12 hod. ale pojdem radsej do syntetiky, pripadne tekuteho vosku kde je rozostup medzi aplikaciami pri niektorych len par minut...

- umyvanie - toto je asi najpodcenovanejsia oblast zacinajucimi detailermi - ono ked pisu profi chlapci tak je to tam tak okrajovo spomenute ze "bolo umyte" - verte mi ze za tym "bolo umyte" je vo vacsine pripadov niekolkohodinova praca - nie je ziadnou vynimkou pouzit penu 2x za sebou, pouzit degreaser, umyt 2x za sebou... moja rada znie - naucte sa najprv poriadne auto umyt odmastit a osusit - aj ked sa to mozno zda ako jednoducha vec vyzaduje to skusenosti a vela pozornosti

- clayovanie - clay je podla mna asi jedna z najlepsich veci, ktora bola kedy vramci detailingu vymyslena - ziadna ultra chemia nevycisti lak tak ako clay a nespravi tak viditelny rozdiel vo vyzore auta a za par korun. aj tu vsak platia iste zasady - prva je namiesat si vhodne lubrikant - plati, ze setrenie nie je absolutne na mieste a radsej treba mat koncentrovanejsi roztok. casto sa stane /a verte ze skoro kazdemu/ ze sa clay vysmykne a spadne na zem - v tomto pripade ho treba zahodit a pokracovat s novym clayom!!!!! dobra rada znie - balenie clayu si rozdelte na dve polovicky prave pre pripad, zeby vam clay spadol. takisto sa snazte po kazdom diely clay zapracovat do seba a znova vytvarovat - vyhnete sa tym skriabaniu laku ciastockami zachytenymi clayom. no a samozrejme clayuje sa zasadne nie horuci povrch - cize v tieni alebo v garazi

- disky a pneu - vseobecne plati, ze disky sa umyvaju samponom este predtym ako na ne nanasame produkty na cistenie diskov a pouzivame na ne inu rukavicu/spongiu ako na zvysok auta !!! takisto pri vybere tychto produktov treba zvazit stav a typ diskov - hlinik/chrom/lakovanie v opacnom pripade moze dost k ich poskodeniu. takisto vseobecne plati ze pneu pred aplikaciou produktov na ich ozivenie treba co najlepsie ocistit - len sampon v tomto pripade nestaci....

- lestenie - o lestenie je zo strany zacinajucich detailerov jednoznacne najvacsi zaujem - v kazdom pripade si treba uvedomit, ze je to hooodne zlozitejsie ako sa to zda a da si tym auto uplne zdevastovat - jednoducha rada - najprv treba strasne vela citat hladat a pytat sa, potom treba byt pripraveny na straaasne vela roboty a nakoniec treba byt realista a zvazit vlastne moznosti. ak toto vsetko budete mat za sebou a stale budete chciet ist do lestenia vyberte si nastroje a produkty na zaklade spomenuteho a mozete to skusit. neexistuje nic co by vam to zlepsilo alebo zjednodusilo - toto si proste treba odmakat :)

a pokracujeme :)

- voskovanie - podla mojho nazoru zaciatocnici by mali pouzivat kvalitnejsie carnauba vosky s maksou charakteristikou - daju sa zohnat vzorkove balenia za par korun - preco si zvolit takyto vosk? nanasanie je hodne jednoduchsie a buffovanie /ludovo nazyvane rozlestenie.../ je nepomerne jednoduchsie, cize mozete ziskat cit pre aplikaciu aj pre buffing, s ktorym sa da vysledny efekt takisto hodne znehodnotit ak nie je robeny spravne. tvrde pastove vosky typu Colli 476 zaciatocnikom do ruky nepatria aj ked maju hodne vacsiu vydrz... takisto je vhodne pouzivanie seallantov a hlavne tekutych voskov, ktore sa aplikuju absolutne jednoducho a maju obstojnu vydrz /napr. tekute synteticke vosky od Meguiar's/

- smirglovanie/mokre smirglovanie - smirgel to ruky zaciatocnikovi, ktory predtym v zivote nic nesmirgloval nepatri, resp. nemal by sa pustat do smirglovania "naostro"!!! o strojovom smirglovani to plati duplom!!! pri smirglovani platia vseobecne nasledovne zasady - treba hodne a hodne vlhcit - na tvrdych a strednych lakoch staci voda, na makkych lakoch sa pouziva lubrikant rovnaky ako pri clayovani /toto info sa myslim si hodi aj mierne pokrocilim/, pouzivajte len kvalitne znackove smirgle - dovod je celkom jednoduchy - maju pravidelnu strukturu zrna a tym padom sa vyhnete nepravidelnym a hodne hlbokym skrabancom, ktore nevylestite ani za sto rokov... dalsim pravidlom je pravidelne zbavovanie/utieranie smirglovanej plochy od zvyskov odsmirglovaneho laku - opat sa tym vyhnete nepravidelnym hlbokym skrabancom
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: Pepa Nos

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od autodetail.sk.

Vseobecne rady zaciatocnikom pred 12 rokmi 8 mesiacmi #5304

  • domestos
  • domestos-ov Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • "dome"
  • Príspevky: 929
  • Získaných poďakovaní 596
lestenie auta

ak sa rozhodnete ist uz do lestenia tak mat poriadne osvetlenie. po lesteni auto umyt,cele prebehnut s IPA a lak skontrolovat na priamom slnku a ak je v pohode tak az potom aplikovat vosky,sealenty,..... ;)
....este nieje tak zle aby nemohlo byt horsie :)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: autodetail.sk

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od domestos.

Vseobecne rady zaciatocnikom pred 12 rokmi 8 mesiacmi #5305

  • domestos
  • domestos-ov Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • "dome"
  • Príspevky: 929
  • Získaných poďakovaní 596
umytie auta

pokial nema byt v plnom rozsahu tak asi radsej ani neumyvajte auto a nechajte si to radsej na potom ked budete mat viac casu. ;)
....este nieje tak zle aby nemohlo byt horsie :)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: autodetail.sk

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Vseobecne rady zaciatocnikom pred 12 rokmi 8 mesiacmi #5314

Ja som auto v živote neumýval po pastách. A určite ani nebudem, zas to neznamená to, že Ja či niekto z nás postup korekcie postupuje nesprávne. Prvý krát som s tým stretol tu na tomto fore. Treba si povedat na čo slúži umytie a na čo oprava povlaku:
Umývanie je proces odstraňovania voľne viazaných povrch znečistujúcich látok, ako je prach, špina, hmyz, náletová hrdza, z vonkajších povrchov Vášho automobilu. A nezabúdajte ako Vám pribudli slniečka na aute. Že by v prvom rade mytim? Realita pre každého by malo byt kvalitné svetlo, ako to tu už bolo pisané. U mna plati, čo nevidim nedokážem očistit.
Apropo vosk AD doporučuje carnaubu, ja zas syntetiku. Cenovo nenáročná, bez poštovného, bez hladania, umožňuje rýchle a jednoduché navoskovanie automobilov.
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: autodetail.sk

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od CarDetailing.

Vseobecne rady zaciatocnikom pred 12 rokmi 8 mesiacmi #5317

  • Igor
  • Igor-ov Avatar
  • Offline
  • Užívateľ je zablokovaný
  • Užívateľ je zablokovaný
  • Príspevky: 25
  • Získaných poďakovaní 21
AD super článok, len tak ďalej, všetko sa zíde ;)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: autodetail.sk

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Vseobecne rady zaciatocnikom pred 12 rokmi 8 mesiacmi #5320

peppi napísal: Ja som auto v živote neumýval po pastách. A určite ani nebudem, zas to neznamená to, že Ja či niekto z nás postup korekcie postupuje nesprávne. Prvý krát som s tým stretol tu na tomto fore. Treba si povedat na čo slúži umytie a na čo oprava povlaku:
Umývanie je proces odstraňovania voľne viazaných povrch znečistujúcich látok, ako je prach, špina, hmyz, náletová hrdza, z vonkajších povrchov Vášho automobilu. A nezabúdajte ako Vám pribudli slniečka na aute. Že by v prvom rade mytim? Realita pre každého by malo byt kvalitné svetlo, ako to tu už bolo pisané. U mna plati, čo nevidim nedokážem očistit.
Apropo vosk AD doporučuje carnaubu, ja zas syntetiku. Cenovo nenáročná, bez poštovného, bez hladania, umožňuje rýchle a jednoduché navoskovanie automobilov.


AD napisal, ze bud makku carnaubu alebo syntetiku :)

ja po lesteni auto umyvam ak je treba penou - plati to pri pastach, ktore idu dole vodou - cize pena a potom detailingovy stetec a jemne prebehnem ohyby a spoje kde sa dostala pasta a potom oplach - bud len sprchou alebo slabym tlakom wabkou

a nasledujem susenie prikladanim osusky - domnievam sa ze takyto postup je max setrny a nestalo by sa mi zeby som si vyrobil nejake dodatocne microswirls


na druhej strane je pravda ze ked na to clovek nabehne s utierkou alebo zurivo pracuje so stetcom tak si moze vyrobit mikro drobne veci, ktore sice prekryje voskom bez vacsich problemov ale tak to uz je kontraproduktivne
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: peter64, domestos

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Funguje na Kunena fórum