V definicii procesu umývania presne je určené kedy treba a kedy netreba vozidlo umyt. Ak si detailstom, je to na tebe, kedy a ktorý druh umyvania si zvolit. Pokusim dat priklad. Rozdiel medzi lahikom, majitelom auta, ktory navštivi tvoju garáž je, že ty máš uplne iné vymoženosti, prostriedky, priestory a nie v poslednom rade metodiku ako každy iný bežný použivatel, ktorý má potrebu využit tvoje služby.
Odpoved na tvoju otázku, čo je lahšie podla mna? Ja osobne rozlišujem tri stupne resp. druhy procesu čistenie a odstranovanie správne povedané- voľne viazaných povrch znečistujúcich látok z povlaku.
Ked je na tom prach: Každy vie, že najhaklivejšie sú tmavé laky auta a to nie len čierna farba. V tom pripade nie len praktizujem ale aj doporučujem použit detailingový spray. Nie je jedno, ktorý použiješ a určite vieš, nie jedno ako použiješ.
Ked je na tom zažratá špina: Vela ludi si mysli, že treba spravit oplach s čistou vodou pred tým ,ako nanesieš saponát na povrch. Ja to tak nerobim. Vytvori sa film medzi špinou napriklad bahnom a saponátom, alebo medzi lakom auta a samponamtom. Okrem toho dochadza do istej miery k riadeniu saponatu prostrednictvom vody. Takže aktivna pena ako pred mytie a nikdy pod tlakom a potom kvalitny šampon. Popripade občas pouźivam aj IronX vo forme gélu. Takže aj tri krát mytie a oplach ak je to potrebné. Ale hovorime a hrubej špine.
Ked auto ide na korekciu: Snažim sa odstranit všetok nečistot, ktoré len dokážem prostrednictvom saponátu, gélu, exteriérove čističa, hliny atd. Viac menej bez ohladu na to,či narobim nejaké nahodné mikroškrabance či nie.
Odporúčam umývat auto len vetdy keď je to nutné pre dobrý vzhľad auta, nie však častejsie ako raz za týždeň.
Chcel by som doložit aktuálne foto týždna pre mna, súvisiace s tematou. Gastrofest 2012, Komoča bay. Here you are