jiminow napísal: áno, áno, vdaka tomu foru už viem, že to treba pred voskom aj preleštit, a už som to aj skúsil;
je to ford fusion na fotkach stav pred a po lešteni
použil som pastu menzerna 400 a stredny kotuč stejnej značky
a už ked som pri tom, odbočím od voskov smerom k lešteniu;
takže na takto vyleštený lak som skúsil použiť aj pasty 2500 a 4000 menzernu s finisovacim kotučom ale nezbadal som žiadnu zmenu, robil som asi 6-7 pasov cca na 2000 otáčkach podla udajov na tube.
má to vôbec význam použiť aj jemnejšie pasty na už vyleštenu plochu ako aj v mojom prípade na 400 -ku , lebo čo nezobrala drsnejšia 400-ka, nezoberie ani jemnejšia,nie?!
alebo som robil niečo zle?
alebo tie jemnejšie pasty slúžia len na laky menej doškrabané, kde by 400-ka zbytočne vela zbrusila?
Pasta ako 400-ka sluzi na extremnu oxidaciu a brutalne doskriabany lak od kief autoumyvarky. Dalsie pasty ako 2000(ma docela dobry ucinok aj na doskriabane laky s tvrdsim padom)-4000-ka s adekvatnymi kotucmi sluzia na odstranenie jemnych skrabancekov od umyvania, ktorym nevyhnes pri umyvani a suseni nikdy na tmavych lakoch (ale je mozne ich znizit extremne na minimum, co na slnku nevidis...s opatrnostou)
Vseobecne plati, ze ked
brusis lak s pastou ako 400, tak by si to mal finishovat jemnou pastou ako napr. 4000, na to, aby si mal povrch dokonaly. Si myslim, ze ked si to robil s rotackou, tak po 400ke zostali hologrami co na slnku pekne vyskocia, nakolko skoro je to nemozne finisovat s takou hrubou pastou a padom na bezhologramovy stav, no a prave vtedy pride do obrazu 4000-ka, co sluzi na odstranenie hologramov a jemnych skrabancekov ako finalna faza lestenia. Pastu ako 400-ka alebo 500-ka treba vytiahnut na fakt extremne dodrbany lak. napr. ked raz auto prejde cez automycku (vyslovene kefy nie tie carlite penove myslim teraz, tie su o trocha jemnejsie ale ani tie absolutne neodporucam lebo lak doskrabu) vtedy je to fakt potrebne na stredne a tvrde laky, na makke ako honda, mazda atd. staci aj stredna pasta+stredny kotuc napr.
Ver mi, ze ked si spravil auto len s 400-kou, tak ked este raz prejdes s 4000-kou cele auto, nie len jedno miesto, bude to markantny rozdiel, ale to zbadas len vtedy, ked si presiel aspon 1 stranu auta s 4000-kou a porovnas s druhou stranou, kde si to prebehol len 400-kou.
Inac pekne si odstranil skrabanceky, teraz sa musis snazit opatrne umyvat a susit, aby si nevytvoril nove, lebo nie je dobre pouzivat pasty ako 400-500 vela krat, lebo su fakt agresivne a dobre rezu lak. Ked budes dobre postupovat, tak budes potrebovat raz za 3-4 mes. len cistic laku a nasledne vosk

Dufam, ze som Ti pomohol. B