chlapi podme trosku teda k tym stieracom - skusim celkom osobny nazor podporeny rokmi skusenosti a odjazdenymi km - este dodam, ze som maximalne haklivy na funkciu stieracov, resp. na to ked za dazda prd vidim kvoli tomu ze stierace nerobia to co maju...
my skor narodeny si pamatame, ze na 120 skodovku boli stierace dostat v mototechne, prip. gumicky na ne a bola to ziva bieda....
potom prisli znacky ako Bosch a Valeo a kedajaky "noname" v roznych farebnych prevedeniach....
za tie roky ako uzivatel som dospel k tomu, ze funckiu stieracov ovplyvnuju nasledovne veci:
pritlak ramienka stieracov - cize struny a aerodynamickej listy, ktore bud tvori sucast alebo sa da dokupit k normalnych stieracom - aerodynamicka lista /kridelko/ bola neskor nahradena technologiou lištovych stieracov - tzv. aerotwin
vlastnosti gummy - hlavne jej vyvazena makkost - to je to ked si date nove stierace a su v podstate nehlucne a stieraju tak ako maju
co vsetko moze tieto vlastnosti devalvovat?
opotrebovanie pruziny nastava rokmi a nijako moc sa ovplyvnit neda /co je pochopitelne..../
vlastnosti gumy su limitovanu jej zlozenim a kvalitou /osobne sa mi osvedcili stierace Bosch - ale tak to moze byt subjektivne.../ - cize ak mate Stierace za 5 korun je velmi pravdepodobne ze guma posobenim vonkajsich vplyvom /teplo chlad/ rychlo strati svoje vlastnosti a strati svoju elasticitu a zostane ludovo povedane "tvrda". tym padom vam prestane priliehat hrana strieracov k oknu a stierace prestanu stierat tak ako by mali - toto by mozno mohli riesit nejaky pripravky na protekciu gumy /osobne nemam vyskusane/
mechanickym opotrebenim gumiciek stieracov /cize pouzitej gumy/ - toto do znacnej miery zalezi od znecistenia okna - vsetci pozname ked nam zacnu "kreslit" stierace tie povestne "ciarky" cez okno - v preklade to znamena, ze bol naruseny /mechanicky/ rovny povrch hrany listy stieracov a toto sa deje ciste mechanickou "prekazkou" znecistenim okna... a na toto Vam nepomoze ziaden zazracny pripravok ani nic podobne