moja skusenost je, ze na DD aute mam stierace, s ktorymi som auto uz kupil(cca. 3 roky a ktovie kolko tam boli predtym), myslim ze su Bosch a stierali uz trosku horsie. Odkedy mam ale auto tak sklo osetrujem aby voda stekala a stierace vzdy "patlam" gumovymi prostriedkami. Zacal som tusim nejakym armor all, co som pouzival na pneumatiky. Teraz mam aktualne z lidlu nieco na gumy, treba to pouzivat castejsie, ale ucel to splni. Na stierace aplikujem penu, necham posobit, potom utriem.
Nazor: pri pravidelnom osetreni skla aj stieracov sa tvoria kvapky, ktore stierace daju dole bez vynechania miest alebo vrzgania a podobnych neziaducich ucinkov. Zanechaju za sebou trosku smuhu, ta ale naporom vetra vzdy mizne a nie je to moc rusivy element, resp. lepsie ako nezotrete smuhy spiny a vody, ktore ale nemiznu.
Na zadnom skle zase napriklad to nema az tak dobry efekt, tam je od kupi auta stierac Valeo, kazdopadne ale zotiera dostacujuco takisto uz 3ti rok. Na inom aute, ako bolo spominane, sa vymenili iba gumicky z "mototechni" a osetruju sa rovnako, aj sklo. Vysledok je horsi - tazko ale povedat, ci kvoli materialu - gume alebo ci je to aj kvoli horsiemu doliehaniu na sklo starych ramienok.
Takze vcelku by som povedal, ze znacka-kvalita stieracu je dolezita a ked ho clovek osetruje aj lacnym pripravkom, tak vydrzi dlhsie ako neosetrovany. V mojom pripade uz 3+ roky bez vymeny.
A este poznamka, bolo dlhsie obdobie ked som auto ani neumyval, ani nepouzil ziadnu kozmetiku lebo nebol cas jednoducho - a voda prestala stekavat zo skla a stierace prestali dobre vodu davat dole a hlavne pravy na skle vrzgal a lavy zacal poskackovat v jednej polohe. Znovu aplikovanie kozmetiky to zmenilo zase k dobremu a fungujem stale na rovnakych stieracoch.