Ahojte všetci,
touto témou by som Vám rád odprezentoval mojú prvú skúsenosť s nadštandartným umytím nášho tátoša. Nie náhodou som použil spojenie "nadštandartné umytie" pretože od detailingu je to ešte na dlhý maratón, ale verím, že sa raz dopracujem ku kvalitnejším výkonom pretože ma zaujíma celá táto VEDA. Aj keď moc neprispievam, verte mám to tu prechodené od A po Z a toto je premenenie teórie do praxe v mojom podaní.
Jedna sa o škodu Fábiu r.v. 2012.
Použité produkty:
CHG citrus wash and gloss
CHG Chenille Premium Microfiber Scratch Free Wash Mitt
AG Intensive Tar Remover
IronX
AG Clay + Rapid Detailer tiež od AG
IPA
AG SRP
DJ Orange Crush
AG Fast Glass
AG Interier Shampoo
Gtenchiq Matt Dash
a rozne príslušenstvo ako aplikátory a mikrovláknové utierky
Auto nebolo 3 týžne umývané, dvojvedrovú metódu som si osvojil už dávno no voskované nebolo nikdy.
Nejakým zázračným sposobom som sa snažil zachytiť vodný spot na okne.
Tu som našiel neidentifikovateľnú škvrnu, ktorú sa mi bohužiaľ podarilo odstrániť len čiastočne :/
Asfaldové bodky nesmeli chýbať.
A ani komáre
Moja vidiecka výbava na umývanie
Auto som umyl 2x, samozrejme dvojvedrovkou + medzidverový, pristorom som tiež venoval pozornosť. Priznám sa, že finančné prostriedky mi nedovolili si zadovážiť uterák takže tento článok som musel vynechať. Použil som mikrovlákno s dlhým vlasom a prikladaním som sa snažil osučovať, ale malá savosť malé rozmery :/
Na suché auto som naniesol AG Intensive Tar Remover
Auto znova umyl resp. časti pod oknami dverí, kufor a prednú časť auta. "vysušil" ako to šlo a následoval IronX.
Poviem Vám bol som na dvoch pitvách za štúdium, brigádoval v závode na výrobu kože, ale toto bol pre mňa masaker. Nehorázny smrad!!!
Auto opať umyl a v tomto bode som už na sušenie nemal žiadnu pomocku

Následovalo clayovanie tohto bodu som sa najviac obával koli škrabancom, preložil som ho asi 100x hneď ako som uvidel, že je zašpinený "vmasíroval" som špinu do vnútra. Dopadlo to tak, že som minul komplet celý lubrikant, ale škrabancom som sa vyhol (teda aspoň si nikde nové nevšimol).
Nejak takto som sa snažil zdokumentovať ako auto vyzeralo po týchto procedúrach.
Celé som to prebehol ipou nalial som si koncentráciu 1:1 do rozprašovača a mikrovláknom poutieral.
Akcia SRP: tu ma celkom začal tlačiť čas lebo sa k nám blížilo toto:
Najskor som to nanášal penovým aplikátorom no nebolo času tak som chytil AG Perfect Polishing Cloth. Chcel som to stihnút pred búrkou koli svetlu v ktoré v garáži mám.
Po odbufovaní:
A prechádzal na finišovaciu prácu a zároveň prácu na ktorú som sa najviac tešil - voskovanie.
Vyskúšal som voskovanie aplikátorom mikrovláknovým aj penovým no najviac ma bavilo nanášanie rukami. Mal som zakúpenú len vzorku takeže som testoval čo mi pasovalo. Navoskoval som si jeden diel a po kontrole prstom som odbufoval pomaličky.
Navoskoval som celé auto + okná okrem čelného to bolo ošetrené len AG Fast Glassom.
Bohužiaľ naniesol som len jednu vrstvu pretože na druhý deň som mal ísť na brigádu a už nebolo času. Autičko som nechal cez noc v garáži. Po príchode domov z práce poprchalo a toto je výsledok:
Interiér:
Tu som už fotky nerobil. Nevidel som na mojej práci nič neobvyklé.
Povysával, umyl gumené rohože, zubnou kefkou doumýval detaily kde sa nedostane utierka, vlhkým až polosuchým mikrovláknom utrel plasty, AG Interier Shampoo dobre vyumýval palubovku a po pol hodine naniesol Gtechniq Matt Dash 2 vrstvy. Umyl okná z vnútra najskor polootvorené potom dovrel a doleštil zbytok - požíval som papierové obrúšky.
Sám si uvedomujem nedostatky, ktoré ešte treba doladiť no potrebujem sa učiť na vlastných chýbách a už teraz viem ako niektoré veci spraviť inak. Tiež mnoho častí vynechaných ako vonkajšie plasty, kolesá, podblatníky. Ale musím si na tie výrobky najskor zarobit. V budúcnosti mám v pláne aj strojové leštenie a vyskúšať si prácu s keramikou. A v neposlednom rade zapracovať na fotkách nie je to jednoduché
Čas 13 hodín práce