Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

TÉMA:

Príliš tvrdý oriešok - alebo octavia II po požiari pred 10 rokmi 6 mesiacmi #14242

  • Pajo
  • Pajo-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Príspevky: 45
  • Získaných poďakovaní 9
Ahojte,
rád by som sa s vami podelil o strastiplnú cestu, na ktorú som sa vydal.

Začnem pekne poporiaku.
Jedneho krásneho januárového večera sa istý dobrák rozhodol, že si v podzemnej garáže ukradne do igelitky nejaký benzín. Plastová nádrž mu nešla prepichnúť tak ju ten chuj začal nahrievať. Stalo sa niečo, čo by aj malé dieťa predpokladalo. Benzín začal horieť. Výsledkom bolo 5 úplne zhorených aut a asi 5 čiastočne poškodených dymom, teplom a ja neviem čím všetkým, narušená statika bytovky, kompletné vydymenie priestorov a bytov toxickým dymom ako aj poškodenie rozvodov. V neposlednom rade neobývateľnosť bytov cca 4 mesiace.
Prikladám foto mojej Octavie v garáži a potom aj na svetle.

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Príliš tvrdý oriešok - alebo octavia II po požiari pred 10 rokmi 6 mesiacmi #14243

  • Pajo
  • Pajo-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Príspevky: 45
  • Získaných poďakovaní 9
Nasledovalo umytie auta. dal som to spraviť do jednej nemenovanej firmy. Auto bolo potrebné vytiahnuť z garáže a odtiahnúť ho na miesto čistenia. Na moje prekvapenie sa auto podarilo celkom slušne poumývať a vytepovať (interier to prakticky vôbec neschytal).

Prikladám foto po vyčistení.

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Príliš tvrdý oriešok - alebo octavia II po požiari pred 10 rokmi 6 mesiacmi #14244

  • Pajo
  • Pajo-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Príspevky: 45
  • Získaných poďakovaní 9
Samozrejme vyčistenie nebolo dokonale, na aute ostalo pár čiernych miest, ale bol som rád, že neskončilo na vrakovisku.
Nasledovala výmena zadných svetiel, tretieho brzdového svetla, čelného skla a nejakých plastov, filtrov atď. Dobil som baterku, pripravil hasiaci prístroj pre prípad nejakého skratu a s malou dušičkou som otočil kľúčikom. Brnk a bolo. Motor naskočil ako nový. Nasledovalo skušobné kolečko okolo baráku. Všetko bolo ok tak som auto začal normálne používať. Odvtedy ubehlo už cca 9 mesiacov, najazdil som cca 11000km, spravil makarskú a späť. Bez jedinej poruchy.
Čo ma však trápi je, že autu ako zoxidoval lak. Z celého toho čo sa udialo som bol dosť demotivovaný a nemal som absolútne chuť auto umývať. Chodil som ho iba wapkovat na bezdotykovú umývarku.
Plán bol taký, že pojazdím a uvidí sa, možno bude nové. Človek mieni a pán Boh mení. Z nového auta nebude tak skoro nič. Auto oslávilo minulý mesiac jubileum 300000km - prakticky bez poruchy a preto som sa rozhodol, že ho "porobim".
Foto z dnešného rána (sorry za kvalitu).

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od Pajo.

Príliš tvrdý oriešok - alebo octavia II po požiari pred 10 rokmi 6 mesiacmi #14245

  • Pajo
  • Pajo-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Príspevky: 45
  • Získaných poďakovaní 9
Dnes bol deň D kedy sa auto malo umývať leštiť atď. V štvrtok som zbehol k chlapcom z autodetailu, aby mi poradili čo s tým. Pánko bol veľmi ochotný a poradil, aby som auto najprv dôkladne umyl šampónom, následne celú karosériu vyčistil APC a použil clay. Nech sa potom zastavím a podúmame čo ďalej.

Kúpil som si tieto veci:
šampon chemical guys citrus wash + gloss
Surfex HD All Purpose Cleaner/Degreaser
Chemical Guys - Professional Mr. Wash Mitt
Valet Pro - Large Sash Brush
Chemical Guys - Fatty Angry Orange Microfiber Dryer
Autoclay Soft (200g)
Vikan Multi Purpose Cleaning Brush

Postupoval som nasledovne:
Celé auto som opláchol vodou.
Umyl som ho šampónom (4 vrchnáčiky na 20l) - používal som dvojkýblovú metódu.
Auto som usušil.
Následne som sa celé auto snažil vyčistiť tým APCčkom (bez riedenia ako mi bolo poradené). Niektoré veci (začiernenie, ktoré bolo pod 5 dverami, na rámoch dverí, na spodnej strane kapoty). Čo sa týka karosérie tak s tou to nič moc nespravilo. Určite nejaká špina zmizla ale nepodarilo sa mi očisťiť také malé čierne flaky a bodky (podľa mňa to je zoxidovaný lak a nie špina ako taká).
Nasledovalo ešte jedno umytie šamponom.
Oplach a sušenie.
Clay som už nestihol lebo už bola tma.

Moje dojmy z toho celého sú veľmi rozpačité. Auto je určite čisté. Ale karoséria zostala stále zoxidovaná a jej vzhľad sa skoro vôbec nezmenil. Navyše kožu na rukách mam asi o dve čísla menšiu.

Ja osobne si myslím, že rozleštenie nejakou brúsnou pastou by tomu zoxidovanému laku mohlo pomôcť ale som z toho taký frustrovaný, že neviem či sa mám do toho pustiť alebo nie. Či to vôbec dačomu pomôže.
Pán z autodetailu mi spomínal, že by mi vedeli na víkend požičať leštičku.
Ja sa trochu bojím toho, že to poserem ale na druhú stranu horšie to už byť nemôže :).

Poraďte prosim ako ďalej...

Vďaka Miro.

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od Pajo.

Príliš tvrdý oriešok - alebo octavia II po požiari pred 10 rokmi 6 mesiacmi #14246

sám jsi si odpověděl - horší to už být nemůže - jdi do toho...

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Príliš tvrdý oriešok - alebo octavia II po požiari pred 10 rokmi 6 mesiacmi #14247

  • domestos
  • domestos-ov Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • "dome"
  • Príspevky: 929
  • Získaných poďakovaní 596
urcite choj do toho. ;)
....este nieje tak zle aby nemohlo byt horsie :)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Funguje na Kunena fórum