Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma
  • Strana:
  • 1

TÉMA:

Ako používať clay? pred 8 rokmi 11 mesiacmi #15691

  • rossi1000
  • rossi1000-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Príspevky: 10
  • Získaných poďakovaní 0
Dobrý deň. Rovno sa priznám, že mám problém používať clay. Prečo? Lebo zakaždým sa mi podarilo vytvoriť na karosérii veľmi jemné škrabnčeky... Mám bilt hamber stredný odtiaľto z e-shopu. Skúsil som najprv vodou, ONR, detailerom - výsledok je stále neuspokojivý (swirls jak vyšité). Doteraz mi to nnevadilo, lebo na moje staršie auto to bolo jedno. Aj tak som potom vytiahol leštičku a lak dotiahol do lesku. LENŽE nastala zmena a žena má nové auto. Už pri prvom pohladení auta mi prebehol mráz po chrbte - to skôr pripomína šmirgeľ a nie lak. Tzn. potrebujem to prebehnúť clayom, ale nechcem ešte leštičkou. Bojím sa však, aby som nevytvoril swirls. Ako teda na nový lak? Treba najmäkší clay a lubrikovať čo to pôjde? Alebo bohužiaľ príde na rad aj leštička?. Som taký amatér, že neviem pracovať správne s clayom? Vopred ďakujem za cenné rady tunajších profíkov :idea:
Ešte somzabudol dodať typ auta kvôli tvrdosti laku - nové je Octavia 3 tmavá šedá metalíza, moje staršie je VW Touran 2007 tiež šedá metalíza, tzn. (snáď) podobné laky.

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od rossi1000. Dôvod: dopísanie typov áut.

Ako používať clay? pred 8 rokmi 11 mesiacmi #15692

  • peter64
  • peter64-ov Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Príspevky: 821
  • Získaných poďakovaní 606
...však odpoveď poznáš - na nové laky jemný clay ;) - niečo ako TarX a IronX pred clayovaním používaš ?.... s čím umývaš ?..ako je auto pripravené na clayovanie ?
...do toho leštenia na novej octavii bez merania by som sa nepúšťal.
Zhruba od 2010 sa striekajú tenšie vrstvy laku na autá.

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Ako používať clay? pred 8 rokmi 11 mesiacmi #15693

  • rossi1000
  • rossi1000-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Príspevky: 10
  • Získaných poďakovaní 0
Umývam s CHG mr. Pink, Tar X aj Iron X mám a tiež používam. No asi budem musieť na sebe popracovať a vyskúšať to na iných autách... Viete mi teda poradiť, aký najjemnejší clay (značka, presný názov)? Úprimne, čakám, lež sa tu v E-shope naskladní, ale nejak sa nemôžem dočkať. Merač hrúbky laku idem kupovať. Čo poviete na tento? Má s ním niekto skúsenosti? www.mojadielna.sk/geko/eshop/21-1-Merac-...P-11-S-AL-NOVY-MODEL

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od rossi1000. Dôvod: pridanie www adresy na merač.

Ako používať clay? pred 8 rokmi 11 mesiacmi #15698

  • peter64
  • peter64-ov Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Príspevky: 821
  • Získaných poďakovaní 606
...to je jedno aký merák kúpiš,len aby meral - potrebuješ vedieť na čom si pri leštení - aby si sa neprerezal na základ

keď kúpiš jemný clay v detailingovom obchode máš to čo si hľadal - ak nefunguje tak,ako si predstavuješ,tak nemusí byť chyba v clayi ;)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Ako používať clay? pred 8 rokmi 10 mesiacmi #15701

  • ank1
  • ank1-ov Avatar
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Príspevky: 28
  • Získaných poďakovaní 42
Tu by som si dovolil oponovať. Podľa mňa to jedno nieje. Asi pred tromi dňami mi došla meracka tato: www.copper.sk/eshop/meracia-technika/spe...stroje/gl-7-pro.html
Moje skúsenosti sú nasledovné.
Na priateľkinom punte(rv. 2001) na streche presvitá plnič tak som to išiel hneď pomerať. Výsledky boli také že na mieste kde presvitá plnič meradlo nameralo 82um a na mieste asi 10cm od presvitajúceho kde bol lak OK mi nameralo 72um. Bolo mi to divné ale tak povedal som si že jednotlivé vrstvy pod BC (Basic coat-základ-udáva odtieň) sú v súčte menšie v nepresvitajúcom mieste ako v presvitajúcom
Následne som prešiel na inú časť strechy a tam 31um prišlo mi to ako nezmysel kedze tá časť bola vizuálne OK. Tak som skúšal znova a znova to iste miesto a začali mi lietať hodnoty v desiatkach mikrometrov. Čo už som tušil že niečo nesedí ale stále som si nahováral že stále nechytám to isté miesto a že teroreticky je možné že tam rozdiely 10, 20, 30um by aj mohli byť. Samozrejme som prístroj nakalibroval podľa návodu a prístroj som sa snazil jemne pritlačiť a prikladať tak aby citlivá časť prístroja (dosadacia plocha) nebola naklonená. Tak som ho zobral do jednej automobilky kde praxujem a kde kolegovia denne takýto prístroj používajú (samozrejme kalibrovaný certifikovanou organizáciou a platným intervalom). Prístroj sme začali porovnávať na plechu povrstvenú KTL vrstvou(kataforéznou vrstvou- ochrana voči korózií), na plechu KTL+plnič, a na plechu KTL+plnič+BC+CC(clear coat- priehladná vrstva - dodáva lesk, mechanická a chemická odolnosť). Výsledky boli také že na mieste kde som vedel ze hrúbka sa odchyluje len v desatinách mikrometra(inak povedane že po priložení mi prístroj ukázal napr. 17,4 až 17,9 napr.), mi moj prístroj nameral na tom istom mieste 15um potom 40um potom 9um a potom zratu 60um proste uplne odletené hodoty. Samozrejme som skúšal svoj prístroj nakalibrovať pomocou ich nulového pliesku ale výsledok bol rovnaký. Týmto celým som len chcel povedať že tento prístroj nemeria presne a neni jedno ci na diely namerá hodnoty 51um potom 84um a potom na inom mieste 120um. Z tohto mi to o tom diely nič nepovie pretože može byť správna aj prvá hodnota aj tretia. Nehovoriac o tom že sa mi podarilo namerať na kamošovom aute 11um (BMW e30) kúsok vedla 35um co je stále málo pomerne.
Dúfam že to nespamujem len som sa chcel vyjadriť a pomocť.
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: peter64, Denovk

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od ank1.
  • Strana:
  • 1
Funguje na Kunena fórum