Tu by som si dovolil oponovať. Podľa mňa to jedno nieje. Asi pred tromi dňami mi došla meracka tato:
www.copper.sk/eshop/meracia-technika/spe...stroje/gl-7-pro.html
Moje skúsenosti sú nasledovné.
Na priateľkinom punte(rv. 2001) na streche presvitá plnič tak som to išiel hneď pomerať. Výsledky boli také že na mieste kde presvitá plnič meradlo nameralo 82um a na mieste asi 10cm od presvitajúceho kde bol lak OK mi nameralo 72um. Bolo mi to divné ale tak povedal som si že jednotlivé vrstvy pod BC (Basic coat-základ-udáva odtieň) sú v súčte menšie v nepresvitajúcom mieste ako v presvitajúcom
Následne som prešiel na inú časť strechy a tam 31um prišlo mi to ako nezmysel kedze tá časť bola vizuálne OK. Tak som skúšal znova a znova to iste miesto a začali mi lietať hodnoty v desiatkach mikrometrov. Čo už som tušil že niečo nesedí ale stále som si nahováral že stále nechytám to isté miesto a že teroreticky je možné že tam rozdiely 10, 20, 30um by aj mohli byť. Samozrejme som prístroj nakalibroval podľa návodu a prístroj som sa snazil jemne pritlačiť a prikladať tak aby citlivá časť prístroja (dosadacia plocha) nebola naklonená. Tak som ho zobral do jednej automobilky kde praxujem a kde kolegovia denne takýto prístroj používajú (samozrejme kalibrovaný certifikovanou organizáciou a platným intervalom). Prístroj sme začali porovnávať na plechu povrstvenú KTL vrstvou(kataforéznou vrstvou- ochrana voči korózií), na plechu KTL+plnič, a na plechu KTL+plnič+BC+CC(clear coat- priehladná vrstva - dodáva lesk, mechanická a chemická odolnosť). Výsledky boli také že na mieste kde som vedel ze hrúbka sa odchyluje len v desatinách mikrometra(inak povedane že po priložení mi prístroj ukázal napr. 17,4 až 17,9 napr.), mi moj prístroj nameral na tom istom mieste 15um potom 40um potom 9um a potom zratu 60um proste uplne odletené hodoty. Samozrejme som skúšal svoj prístroj nakalibrovať pomocou ich nulového pliesku ale výsledok bol rovnaký. Týmto celým som len chcel povedať že tento prístroj nemeria presne a neni jedno ci na diely namerá hodnoty 51um potom 84um a potom na inom mieste 120um. Z tohto mi to o tom diely nič nepovie pretože može byť správna aj prvá hodnota aj tretia. Nehovoriac o tom že sa mi podarilo namerať na kamošovom aute 11um (BMW e30) kúsok vedla 35um co je stále málo pomerne.
Dúfam že to nespamujem len som sa chcel vyjadriť a pomocť.