michal25 napísal: Myslím že viacerí z nás by uvítali rady od skúsenejších detailerov ohľadom rozdielu medzi "washing" a "cleaning paint". Napíšte prosím čo u vás zahŕňa umývanie, a čo čistenie laku, ako často ho používate, a podľa čoho sa rozhodujete ktorý spôsob kedy použiť.
Napríklad Niekto môže zahrnúť TarX a IronX do umývania každé dva týždne, a niekto to môže považovať za príliš agresívne a aplikuje ho iba pri čistení ktoré robí cca 2x do roka.
tak na tuto odpoved som sa dlho pripravoval

a paci sa mi, ze konecne tu ludia zacinaju pouzivat hlavu
cize zacinaju rozlisovat medzi "beznym umytim" a osetrenim laku vramci umyvania vozidla...
ako spravne napisal Ewors - pri beznom umyvani ide o aktivnu penu a oplach + 2-vedrova metoda a oplach a osusenie...
ak sa ale chceme venovat aj laku tak taketo riesenie samozrejme nestaci a treba sa pozriet, cim je lak znecisteny... cize naletova hrdza, organicke veci ako "trus od vtakov", zivica, pel zo stromov atd...
a podla toho budeme postupovat - pisal som tu uz x-krat - skusime clay - ak je clay po jednom panely /cize blatniku, kapote, streche atd.../ uplne zaneseny je na mieste zistit preco a podla toho zvolit "chemicke riesenie" a nasledne clayovat....
za normalnych okolnosti ma clay "zobrat" trosku asfaltu a trosku naletovej hrdze a ma postacit na polovicu vozidla - ak je ale clay zaneseny hoodne skor treba pouzit chemicke cistenie laku - cize IronX, SurfexHD atd... pisalo sa tu o tom velakrat...
dalsia vec, ku ktorej sa logicky dostaneme je ak uz mame vozitko takto osetrene co dalej???
a tu by som si rad precital nazory ostatnych detailerov