Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

TÉMA:

Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #857

  • ROBOT
  • ROBOT-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Príspevky: 12
  • Získaných poďakovaní 4
Zdravím všetkých priaznivcov detailingu alebo ak chcete pekných čistých aut. Som na tomto fóre nový a prišiel som sem z dôvodu, že po rokoch som sa začal zaujímať znova o pekný vzhľad auta. Aj keď sa časom pre Mňa stala funkčnosť dôležitejšia ako "estetično", predsa len pekné auto s pekným lakom je ako pekná žena dobre oblečená. Ako nováčik som začal študovať novinky, techniky a spôsoby ošetrovania lakov a je pravda, to čo sa píše, že zo začiatku je to viac hlavybôľ ako si vybrať správne náradie a postupy. NArazil som pri štúdiu na rôzne techniky a postupy a pri tom vyplávali na povrch moje spomienky z mladosti. Rád by som sa s VAmi podelil o nich, aby ste mali predstavu ako to bolo za socializmu a ako som to robil ja v mladosti počas štúdia a ako som postupoval vzhľadom na možnosti tej doby. Môj záujem začal, blížiacim sa časom autoškoly. Bolo to asi v roku 1985-86 keď môj otec vlastnil novú LAdu 2102 v peknej červenej farbe ROSSO 110 (Talianska). Predtým sme mali LAdu 2101 kt. po 4 rokoch potrebovala generálku karosérie (nove blatniky) a nový lak. Po 8 rokoch vypadol mechanizmus sťahovania okien zo spodnej časti zadných dverí a to bol čas auto predať. NA tejto novej lade som si povedal, že toto nedopustím. Podmienky však boli ťažké keďže auto bolo používane denne na rozvoz do škôl a práce a cez weekend na chatu, kde sme nosili stavebný materiál. Ročne auto najazdilo 10 000 km. Toľlko na objasnenie situácie. Keď som začal s prvými umývaniami auta na dvore, otec prejavil istú nespokojnosť s mojou technikou a čistením "na dvore" ako takou. Povedal mi že auto treba po každom umytí navoskovať a že na to nemáme podmienky, tak nech sa na to vykašlem. Ako autoritu som ho rešpektoval a keď povedal, že po každom umytí voskovať tak som hľadal spôsob ako splniť jeho podmienku :-). V jeho starej taške som našiel tuzexový vosk SIMONIZ čo bola v tej dobe špička a víťazoslávne mu ukázal, že podmienky boli splnené :-) Auto malo vtedy niečo cez rok, malo na tú dobu kvalitný lak a nebolo ešte veľmi poškodené až na zopár oderok na podbehoch v exponovaných miestach. Začínal som klasicky, veľa vody aby sa lak nepoškodil s prídavkom Jari, dosušenie jelenicou a potom voskovanie tuhým voskom Simoniz. Nič lepšie neexistovalo. Bol som si vedomý, že aj keď lak udržím v dobrom stave tieto auta zhnijú z vnútra. preto samozrejme bolo auto doslovne zaliate voskom (Rizistin CAr) všade kde sa len dalo a aplikované všetkými dostupnými metódami. K mojim zasadám pribudla ďalšia a to, že auto do garáže nikdy nepôjde špinavé a mokré. Keďže sme bývali v paneláku a garáž bola dalej od domu, boli to veľmi vážne nároky takmer sadistcké, ak by som to nerobil s láskou. Auto vyzeralo aj po 4 rokoch krásne a otca bežne zastavovali ľudia a chceli auto kúpiť alebo vymeniť. To ma posilňovalo v tom a dávalo silu pokračovať. Bolo to náročne hlavne v zime a uvedomoval som si, že čo tieto auta najviac ničí je voda v spojoch a dutinách. Preto som si vymyslel metódu kt. dnes je prezentovaná ako umývanie bez vody alebo s malým množstvom vody. Po čase oja metóda umývania bola asi nasledujúca. Keďže karoséria bola dobre navoskovaná, používal som len čistú vodu (na chate bola veľmi mäkká) a jemný zmeták zo štetinkami. Ten zaručoval aby sa nečistoty nezapichovali do špongie a neškrabali lak ( vosk), potom utretie jelenicou a jemné prevoskovanie teflónovým voskom S2000 (stál okolo 1000 Kčs v dobe keĎ dobrý plat bol 5000 Kčs). Pri väčšiom znečistení som použil autošampón s voskom v prášku s vysokou koncentráciou a potom nasledovalo sušenie a poriadne voskovanie. Samozrejme boli prípravky na chróm (silichróm alebo vosk S2000). TAk isto bolo samozrejme demontovať kolesa a umyť blatníky z vnútra aby bolo vidieť červenú farbu ako na novom aute. Navoskované boli všetky plechové diely s každej dostupnej strany čiže motorový priestor, kapoty z vnútra. V zime som auto otieral špeciálnou handričkou zo saponátom postupne, jeden ťah na aute a hneď vypláchnuť aby to nezamrzlo, nezamrzol som ja. LAk bol nahrubo navoskovaný takže riziko poškodenia laku bolo male. Pri umývaní s malým množstvom vody som docielil to, že auto nebolo kompletne premočené a voda sa nedostávala do dverí a dutín. Týmito metódami sa mi podarilo udržať auto v originálnom stave (laku) až do jeho nerozumného predaja v roku 1995. Nebolo pre Mňa väčšieho uspokojenia keď otec išiel do servisu a mechanik sa ho pýtal kde tak pekne to auto nalakovali a otec odpovedal : "V Togliati" (miesto kde sa auto vyrobilo). Samozrejme, že nikto nechcel veriť. Keď som im však ukázal ešte originálny prevozný ochranný vosk kt. som z nostalgie nechal na jednom mieste pod zadným nárazníkom uverili :-). To je v skratke môj príbeh z dôb kedy nebolo k dispozícii to všetko čo dnes ale dalo sa pri troške úsilia dosiahnuť to isté. Dnes som veľmi pozadu ale dúfam, že s VAšou pomocou dobehnem zameškané. Chcem mať novú plechovú milenku. Je na rozdiel od tej živej bezpečnejšia a stabilnejšia :-)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: spx, autodetail.sk, JozeF

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #860

  • ROBOT
  • ROBOT-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Príspevky: 12
  • Získaných poďakovaní 4
ďakujem, dúfam, že som Vás neunudil k smrti. Dostal som sa lacno ku AG surface detailing kit, takze to mám na začiatok. čo sa týka postupu uniká mi zmysel nektorých operácii. Je mi jasné čistenie vo fáze vyčistenia od hrubej necistoty. TAm je otázka vhodnosti používania Wapky (vyskotlakého čistenia) keď som čítal a videl ako je lak poškodzovaný vysokým tlakom vody a nečstotami na akrosérii. Osobne sa mi met´´oda jemného omývania laku štetinkami zdá šetrnejšia. Keď asuto nie je navoskované tak poriadny šampón a prípaden prípravky na odstarnenie smoly a inýcu usadenín. Aj ten clay dáva zmysel a aj som si ho vyskúšal na časti auta a je to fakt veľmi dobrá vec keď začínam a mám veľmi poškdený a znečistený lak. Uniká mi však zmysel operácie, keď pred leštením ešte používate ďalší čistič laku. Ak som použil CLAY a dalšie čističe, čo tam ešte mohlo ostať ? TAk isto odstraňovanie starého vosku mi pripadá zbytočné. Ak mám dobre navoskované auto, tak nie sú predsa žiadne poškodenia a ak je poškodenie tak len vo vrstve toho vosku. Ak použije ďalšiu vrztvu vosku, tá mi predsa doplní vosk a zahladí jeho poškodenia či nie ? Bol by som rád ak by ste ma nalinkovali na nejaký reálny postup čistenia a leštenia Auta, kde je konrétne postup a prípravky nie len ako výber alebo zoznam ale aj konrétne použitý a ako a čím bol nanášaný atd. ďakujem pekne. Ešte by som sa rád opýtal na čistenie a leštenie prednej kapoty po poškodení laku od hmyzu. Mám auto kde bol dlho nalepený hmyz a lak je poškodený. Pokúšal som sa ho opraviť ale nemal som dostatok vhodných prípravkov a je možné, že je to poškodenie "zabetónované". Ide o to, že som použil pred tým tempopasty a potom neskôr som sa snažil to vyleštiť leštiskou a leštiacou pastou 3M ale výsledok nie je dobrý. Pripadá mi to akoby to bolo tak v laku, že to nie je možné vytiahnúť už alebo je to pod vrstvou voskov? Aký postup by ste doporučovali pred tým než skončím pri lakovaní? Budem sa na nej učiť, pretože už asi nie je čo pokaziť :-)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #861

  • domestos
  • domestos-ov Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • "dome"
  • Príspevky: 929
  • Získaných poďakovaní 596
zdravim ta velmi pekny "komunisticky" prispevok..nieco som si z toho zobral.

co sa tyka umyvania tak ked neuznavas vysokotlakovy cistic tak by sa ti hodila technika umyvania pomocou dvoch vedier,kvalitna ovcia rukavica,kvalitny Ph neutralny sampon.napr.DODO JUICE ma celkom dobre sampony su take lubrikacne a dobre penia.ale je este kopec inych dobrych znaciek.

tu mas super spracovany link na dvojvedrovu metodu www.autodetail.sk/index.php?option=com_c...icle&id=62&Itemid=84

oplachnut tecucou vodou z hadice potom pekne osusit hlavne jemne.a si myslim ze nic nepokazis.

rukavicu ti tiez mozem doporucit od DODO JUICE ja ju mam a som s nou nadmieru spokojny.je to normalne sexualny zazitok umyvat auto s tou rukavicou. :blink: :lol:
co sa tyka lestenia to nech ti poradia chlapci a je tu toho aj celkom dost popisane cize tych moznosti je neurekom.ale na zaciatok by som ti mozno odporucil pasty GTechniq P1 a P2 www.autodetail.sk/index.php?option=com_k...id=7&id=28&Itemid=97

a mozno take zakladne rady ktore uz mozno poznas : na susenie pouzivat kvalitny susiaci uterak(jelenicu zahod co najdalej od auta kolko ti len sily budu stacit.)
na vsetky pripravky pouzivaj urcene penove aplikatory alebo mikrovlaknove utierky,ziadne "vechte",stare tricka,....ta zakladna mikrovlaknova utierka nestoji tak vela ze by to bolo smrtelne..na kazdy pripravok osobitna utierka ci je to interier alebo exterier..ziadne uni"vechte" :lol:

dalej napr. co sa tyka interieru tak asi si pouzival interierovy sampon od Autoglymu je super ale tu v eshope je nieco podobne od Wolfs Chemicals ale mnozstvo je uplne niekde inde.da sa riedit podla potreby a v diskusiach sa uvadza ze je kvalitativne natom podobne ako interier shampoo od AG..takze aj na taketo veci sa potom zameraj aby si si kupoval kozmetiku ktora je aj efektivna ale aj cenovo vyhodna...ja som tiez kupoval AG ale uz som sa poucil.vsetci zaciname.
....este nieje tak zle aby nemohlo byt horsie :)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od domestos.

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #862

  • ROBOT
  • ROBOT-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Príspevky: 12
  • Získaných poďakovaní 4
ďakujem sa info a linky, idem ich prelúskať. To čo som napísal o vysokotlakom čistení nie je o neuznávaní. Je to skôr otázka a Váš názor na to. Má to svoje racio pokiaľ sa na to pozerám fyzikálne. Som technik a preto uprednostňujem skôr technicky zdôvodniteľné veci ako slovné spojenia "mam pocit" a podobne. Som človek kt. rád číta a rád premýšľa, prípadne diskutuje. Ale nerád som proti niekomu alebo niečomu a neútočim na nositeľa myšlienky, ale len na názor, ak som presvedčený o opaku alebo mám pochybnosť. Jelenice už teraz nepoužívam, mám silikónovu stierku, pripadne mikrovlákonove utierky. Ešte otázka ku mikrovláknovým utierkam. Myslite si, že kvalitné mikrovláknove utierky univerzálne nedosahujú kvalit tých špeciálnych? Nemal som možnosť ešte porovnať to tak by som rád vedel odpoveď aleno názor, skúsenosť.

Pri tom ma ešte napadlo, že dávnejšie som sledoval jednu reláciu kt. sa venovala čisteniu auta a tam dospeli k výsledku, že väčšia čistiacich prostiredkov kt. sú dnes ponúkane za vysoké ceny špeciálne na autá majú svoj lacnejší variant v bežných prípravkoch za polovičnú cenu a dajú sa úspešne nahradit. Aj v bytovej kozmetike a čstiacich prípravkoch máme znečistené povrchy, mastné , lakované a atd. Samozrejme viem, že to nie je úplne možné, samozrejme CLAY sa nepoužíva ani nalepené mušky sa nevyskytujú takže to beriem s rezervou, ale keď som videl očistené staršie Porsche bežnými prostriedkami pre domácnosť, nebolo to na videu až tak zlé. :-) Nemusíte ma zabíjať, to len na pobavenie...

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #863

  • domestos
  • domestos-ov Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • "dome"
  • Príspevky: 929
  • Získaných poďakovaní 596
A ak by sa ti dalo tak by si nam mohol aj prezradit ci planujes lestit len rucne alebo mas v plane aj nejaku kupu lesticky.

lebo ak chces pouzit aj lesticku tak vysledok bude lepsi ako pri rucnom lesteni a v tvojom pripade ked sa budes starat len o jedno auto tak ti staci aj nejaka ''hobby''verzia ci uz rotacna alebo orbit..chlapci ti asi poradia orbit ta je lepsia na takeho domace detailovanie.

nedavno tu pridudli krasne super spracovane prispevky o praci s lestickou kde mas vysvetlene techniky otacky pritlak....
....este nieje tak zle aby nemohlo byt horsie :)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #865

  • domestos
  • domestos-ov Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • "dome"
  • Príspevky: 929
  • Získaných poďakovaní 596
no co sa tyka tych nahrad tak z osobnej skusenosti viem to ze napriklad na okna je uplne zbytocne pouzivat drahe pripravky na bezne cistenie..ja som pouzival AG fast glass 0,5l za 6,99e a vysledok taky isty ako ked pouzijes CLIN 0,75l za 1e..tam ide skor o techniku umyvania aby bolo okno zbavene hrubej spiny aby pri umyvani malo spravnu teplotu aby nan nesvietilo slko a mat dve utierky jednu vlhsiu ktorou umyvas a druhu suchu ktorou dolestujes do lesku..

co sa tyka utierok tak nebrat zas to najlacnejsie ale taky stred..alebo podla situacie.na dolestovanie laku do lesku pouzivat nieco v kategorii Hi-tech ale zase na interierove plasty staci aj nieco lacnejsie.

ale zase napriklad niekto vymyslel nahradat CLAY lubrikant jarovou vodou.a to uz zase nieje dobre pretoze ano-peni to klze to ale PH jary je uplne niekde inde ako pri origo clay lubrikante pri ktorom je PH neutralne..a zase je tu otazka ceny a mnozstva..lublikant od DODO JUICE je dobry ale za cca 9e ti vyjde 2,5l od wolf chemicals ti za cca 29e vynde 10l....
....este nieje tak zle aby nemohlo byt horsie :)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od domestos.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Funguje na Kunena fórum