Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

TÉMA:

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #903

Cau ROBOT tak ta tu oficialne vitam aj ja - v poslednej dobe som bol celkom zaneprazdneny takze az takto s oneskorenim.

Super prispevok - stare zlate kedy prirodna spongia, JAR a jelenica boli TOP veci - ja si na to tiez dobre spominam :)

Ako som si precital tvoje otazky tak skusim v skratke - pred voskovanim sa pouzivaju tzv. pre-wax cleansers - su to v podstate neabrazivne alebo veeeelmi jemne abrazivne zmesy, ktore obsahuju bud cistiace latky na finalne vycistenie laku /cim lepsie je povrch laku vycisteny tym lespie ti nan "chyti" vosk/ alebo tazke oleje, pripadne latky, ktore maju nazvyme to "zaretusovat" najjemnejsie skrabance /ja osobne moc tento sposob neuznavam/. Dalsi sposob ako lak vycistit a co najlepsie odmastit pred voskovanim a po lesteni je IPA /isopropylalkohol/ pouzivany hlavne v medicinskom prostredi na lahku dezinfekciu nastrojov. Cize tolko k otazke, co sa pouziva pred voskovanim. Otazka preco ich pouzivat je tiez celkom jednoducha - bud ide a zahladzovanie drobnych nedostatkov, alebo odstranovanie zvyskov pasty/past po lesteni - nie vsetky pasty su rozpustne vo vode, cize nestaci auto po lesteni len umyt.

Dalej si sa pytal preco nemozes dolestit uplne do hladka a stale tam mas nejke drobne veci na laku a ci to nie je sposobene tym, ze je to uz navoskovane a nedostanes sa pod vosk /ak som to spravne pochopil/. Odpoviem od konca - ziaden vosk neprezije utok lesticky :) drobne/mikro skrabance su vysledkom s casti prave lestenia a preto ak si precitas ako lestit - je tu navod na fore step-by-step - tak je tam napisane ako bojovat s tymto problemom - v skratke - po odstraneni hlbokych skrabancov atd. prejdes na jemnejsi kotuc aj pastu a tym odstranis prave jemne skrabance vzniknute pri bruseni/rezani laku.

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #909

  • ROBOT
  • ROBOT-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Príspevky: 12
  • Získaných poďakovaní 4
Dakujem za info. Asi som trošku zamrznutý :-? tak ešte raz aspoň ku tým dvom veciam kt. spomínaš. Ak auto umyjem "agresivnym" šampónom potom použijem alebo pred tým odsraňovač smoly a iných nalepencov a použijem CLAY. Nie je lak už dostatočne vyčistený. Čo ešte treba očistiť ?
Ku lešteniu. Jedná sa mi o poškodenia kt vznikli "rozleptanim" laku muškami. Modrý leštiaci kotúč s bielou pastou 3M neprináša výsledok (staále to tam je) Logické vyústenie je použiť hrubšiu pastu a kotúč. Bojím sa však koľko ešte mám rezervy aby som sa neprebrúsil hlboko. Neviem posúdiť či je to v laku alebo na laku a či by nepomohli ešte nejake prípravky na odstránenie zvyškov hmyzu alebo podobné silné čističe. RAz dávno som videl niejakého Švéda alebo takého dajakého Severana ako čistil zanedbané auto čo kúpil. Použil na neho asi 3 alebo 4 rôzne čistiace roztoky. Keď sa dobre pamatám bolo tam niečo na čistenie lodí a ešte dalšie čističe. Výledok bol prekvapujúci a to nepoužil žiadne leštenie. Má niekto ten príprabok Iron X alebo ako sa volá. Videl som a čítal som že je veľmi účinný a že už ani netreba Clayovat po jeho použití.
Posledná otázka je ku mikrovláknovým handrám. Hľadal som rozumné riešenie náhrady ale všetko čo som našiel bolo MAde in China a to viem, že nestojí za veľa. Netvrďte mi ale, že neexistuje cenovo rozumná alternaťíva ku tým predraženým originálom . :)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #921

  • domestos
  • domestos-ov Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • "dome"
  • Príspevky: 929
  • Získaných poďakovaní 596
ak ti mozem poradit tak sa vo svojom okoli poobzeraj po nejakom servise ,obchode alebo hocikom kto by ti zmeral hrubku laku aby si vedel nacom si...alebo ak si nedavno presiel kontrolou originality tak tam to mas tiez.mozno aj v lakovniach by mohli mat nejaky merac hrubky laku a za nejaku tekutu podobizen ovocia vo flaske by ti to mohli zmerat..aby si pri lesteni mal menej stisknutu rit :S :lol: a budes kludnejsi.
....este nieje tak zle aby nemohlo byt horsie :)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #929

Ak umyjes, odstranis asfalt a oclay-ujes nikdy nie je na skodu IPA - a si si stopercent isty, ze je lak odmasteny a pripraveny na vosk.

K tym muskam - foto by celkom osvetlilo situaciu - skusim zatial len vseobecne - modry 3M kotuc s nejakou lahsou pastou ti musky dole neda - treba tvrdsi kotuc a silnejsiu pastu - ak nepomoze tak mokre smirglovanie a lestenie urcite prinesie vysledky :)

K hrubke laku - ak si si isty ze nikto pred tebou auto nelestil tak sa nicoho neboj - s modrym kotucom a slabou pastou si z laku nezobral skoro nic - dobra rada je ist si nechat niekde lak zmerat - normalne ma mat okolo 130 mikronov.

Mikrofazove utierky tu mame a su naozaj moc dobre - alternativa k znackovym to je zaludna otazka - alternativa k znackovym su znackove :) a v Cine sa robi uplne vsetko aj tie znackove... :)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Re: Prehistorický pohľad na detailing pred 13 rokmi 4 mesiacmi #931

  • ROBOT
  • ROBOT-ov Avatar Autor témy
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Príspevky: 12
  • Získaných poďakovaní 4
Dakujem za info , už teraz viem, že som tomu laku ešte poriadne nedal zabrať :) Merač hrúbky laku má kamarát, to nie je problém ale to pri 2 vrstvových lakoch nehovori nič o hrúbke laku. Hovorí len o celkovej vrstve naterov na plechu. OK skusim na nej niečo silnejšie. Nový lak to stále istí :-)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Funguje na Kunena fórum