Vitajte, Hosť
Užívateľské meno: Heslo: Pamätať si ma

TÉMA:

Ako na zanedbane disky kolies pred 12 rokmi 5 mesiacmi #6812

Ako uz napoveda nazov povieme si v skratke ako na zanedbane disky, resp. na disky, ktorym nebola zopar rokov venovana v principe ziadna starostlivost /az na bezne umytie.../

Aby sme vedeli o com sa bavime tak ilustracne foto:



Ako vidno z obrazku - vonkajsia strana nie je na tom az tak zle - cize pri beznej navsteve umyvacky atd. bola zbezne raz za cas umyvana

vnutorna strana:



Nikoho asi neprekvapi, ze stvorrocny disk, ktory bol z vnutornej strany cisteny len v pripadoch, ze sa nad nim "zlutovali" v pneuservise a udreli ho do tych "pracok" co tam maju je v dezolatnom stave...

Po prvotnom zhodnoteni diskov je cas pozriet sa na ne "zblizsa" a rozhodnut sa ako postupovat:













Ako vidno z obrazkov tak na vonkajsej strane je zopar nedostatkov a po preskumani povlaku prstom je zjavne ze sa v prevaznej miere jedna o nanos beznych necistot z ciest a brzdovy prach. Vnutorna strana je ale na tom podstatne horsie nakolko znecistenie je v tomto pripade tak silne ze v podstate nie je mozne urcit co vsetko je na diskov "prilepene" az na zavazia, resp. zvysky zavazi. Taktiez sa neda urcit nakolko je zniceny povrch vnutornej strany diskov.

Kratka poznamka predtym ako budeme pokracovat - z obrazkov je vidno ze aj minimalna starostlivost o vonkajsiu stranu diskov je lepsia ako v podstate ziadna - comu zodpoveda vnutorna strana....

Ale k veci... Vacsina zaciatocnikov v tomto momente siahne po osvedcenom IronX, pripadne inom produkte a zacne ho aplikovat hlava nehlava. Toto je jeden z najvacsich omylov!!!!!!
Necistoty na diskoch su v prevaznej miere tvorene necistotami z ciest a nie brzdovym prachom!! Druhou vecou je ze nie vsetok brzdovy prach sa nam okamzite "zapecie" do povrchu diskov.

Cize na zaciatok si zarobime silnejsi koncentrat samponu a snazime sa odstranit co mozno najviac necistot s nim a nie s pripravkom urcenym na brzdovy prach! Preco? Pretoze ak ho aplikujeme hned bez toho aby sme disky ocistili roztokom samponu tak sa v podstate dostaneme len do hornej vrstvy nanosu "beznej spiny" a pripravok neprenikne k brzdovemu prachu usadenemu na povrchu diskov. Cize minieme neumerne vela produktu s minimalnym vysledkom....
Pri cisteni diskov roztokom samponu samozrejme ak je to potrebne pouzijeme taktiez kefu - v tomto pripade to bolo nevyhnutne :)

A takto vyzeral disk po dvojnasobnom cisteni samponom - cize aplikacia roztoku samponu, kefa, oplach, aplikacia samponu, kefa, oplach:







Pre porovnanie:






Ak by sme zacali hned s pripravkom na brzdovy prach tak by sme spravili dve aplikacie s minimalnym vysledkom.

Pri pred-cisteni so samponom si mozeme byt isty, ze to co nam na disku zostalo je v prevaznej miere brzdovy prach a ze tym padom nebudeme zbytocne plytvat predsa len o nieco drahsim IronX-om...

Dalsi postup je celkom logicky - aplikujeme IronX - tu plati jedna zasada - radsej menej ako viac - to znamena aplikujeme z rozumom. Nastriekame na disk rovnomerne mensie mnozstvo IronX-u nechame posobit zhruba jednu az dve minuty a nasledne pouzijeme kefu - nechame opat posobit zhruba minutu a zase pouzijeme kefu a hned oplachujeme.
Vysvetlenie: je zbytocne davat velke mnozstvo pripravku pretoze aj usadeny brzdovy prach ma svoju strukturu a vrstvu a pri silne znecistenych diskoch dokazeme penetrovat len vrchnu cast z tejto vrstvy a nasledne ju mechanicky odstranit s kefou. Cize opat prehnane mnozstvo produktu nam nezaruci ucinejsie cistenie.
Ako dlho nechame IronX posobit pred pouzitim kefy? Jednoducha odpoved - byva to spravidla jednu az dve minuty - z vlastnej skusenosti viem, ze akonahle zacne menit farbu z krvavobordovej na hnedozltu tak zacina v podstate zasychat na povrchu a pri jeho oplachovani treba pouzit kefu aby nam neostali flaky...
Preco nechat po pouziti kefy IronX odstat a nasledne pouzit kefu este raz? Pretoze ako uz bolo spomenute, brzdovy prach sa nachadza na diskoch v nejakej vrstvu, z ktorej istu cast penetrujeme a nasledne mechanicky odstranime a tym ze nechame produkt este chvilku posobit mame sancu ze opat penetruje dalsiu cast z tejto vrstvy, pripadne cely zvysok, ktory nasledne mechanicky "spracujeme" s kefou.

V nasom pripade bolo IronX potrebne aplikovat 3x...







A teraz nasleduje logicka otazka - ako vieme, ze uz nie je potrebna dalsia aplikacia produktu? Celkom jednoducho - IronX prestane povrch diskov farbit a z krvavobordovej zostane slabo ruzova - tymto padom je jasne ze brzdovy prach sa na povrchu diskov po poslednom oplachu nachadzat nebude, resp. uz len v zvyskovom "mikro" mnozstve, ktore odstranime vramci dalsieho postupu.






Dalsim krokom je odstranenie zvyskov po zavaziach kolies - vsetci vieme o co sa jedna - cierna plasticka hmota tvaru pasky, ktora sluzi na prichytenie zavazi na disk /vo vacsina pripadov aj tak zopar zavazi casom odleti.../
Odstranenie je hoodne problematicke - po aplikacii vsemoznych rozpustadiel a riskovania poskodenia povrchu diskov sa vacsina ludi rozhodne pre mechanicky sposob - ja osobne pouzivam modelarsku ziletku - pri troche sikovnosti su nasledky v podstate nulove.
Predmetne disky pocas tych styroch rokov presli detailingom ála srobovak - cize vacsina tychto samolepiacich pasok bola odstranena srobovakom a tym padom komplet doskriabany povrch disku pod nimi..... no comment...



Dalsim druhom necistoty bezne prichytenej na diskoch byva asfalt - tu nie je co riesit a jeho odstranenie realizujeme aplikaciou tar remover produktov ako napr. Tardis, TarX atd. ...







Po odstranenie asfaltu nasleduje clayovanie diskov - tu opat nie je moc co vysvetlovat - akurat jedna drobnost - nedoporucuje sa aby bol clay, s ktorym boli clayovane disky opat pouzity na clayovanie laku vozidla - dovody su jasne...

Po clayovani nasleduje oplach, osusenie, pripadne finalne odmastenie s IPA.

Aku protekciu zvolit? Toto je na kazdom detailerovi, v principe je jedno ci zvolime vosk, voskove produkty urcene priamo na disky alebo keramicku protekciu, pripadne keramicku protekciu urcenu priamo na disky. Spominane produkty sa lisia trvanlivostou a mierne aj vizualnym vysledkom. Na bezne jazdene vozidla je vhodne aplikovat tvrde pastove vosky, resp. vosky urcene na disky kolies idealne v 2-3 vrstvach - vydrz plus minus do pol roka alebo keramicku ochranu kde je vydrz priblizne jeden rok.
Spravne osetrene disky kolies sa menej spinia, riziko zachytavanie brzdoveho prachu je minimalizovane a taktiez sa pri pravidelnej udrzbe v podstate bezproblemovo cistia a to aj za pouzitia beznych samponov.

Samozrejme niektorym veciam sa zabranit neda a to hlavne mechanickemu poskodenie od pevnych castic - drobne kamienky, prach atd... ktore dokaze disk poskriabat hlavne ak sa dostane do vnutornej strany disku /tomu sa ale zabranit samozrejme neda/.















Uz len drobna poznamka k pneuservisom .... Nedokazem pochopit ako sa pani z pneuservisov dokazu tak nesetrne spravat k diskom, ktore mnohokrat stoja viac ako auta na ktorych sa spominani pani vozia.... Ale tak tiez nemusim chapat vsetko :idea:
Samozrejme cest vynimkam.
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: JozeF, peter64, domestos, jojosr, Michal, Daniel, Joey, Xivo777, Roboxx, michal25

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od autodetail.sk.

Ako na zanedbane disky kolies pred 12 rokmi 5 mesiacmi #6813

  • geroy
  • geroy-ov Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Príspevky: 411
  • Získaných poďakovaní 308
Velmi pekna praca :)

"Uz len drobna poznamka k pneuservisom .... Nedokazem pochopit ako sa pani z pneuservisov dokazu tak nesetrne spravat k diskom, ktore mnohokrat stoja viac ako auta na ktorych sa spominani pani vozia.... Ale tak tiez nemusim chapat vsetko "

No prave preto...a naschval Ti to tak spravia... si myslia, ze: co ty chces mat take dokonale disky... vsak disky ako disky, to su len kolesa...
Presne prave preto prehadzam zimne a letne kolesa sam doma, idem do pneuservisu len vtedy, ak potrebujem vyvazit kolesa, ale aj vtedy im dam LEN VYVAZIT, demontaz-montaz spravim tak isto doma... tam vtedy stojim nad nimi a na vsetko si davam pozor, aby s tym pracovali normalne a dopredu ich na to aj upozornim.
A uz o tom ani nehovoriac, ze aj auto by zdvihali hociako, nezaujima ich, ze kde je ten bod kam treba ulozit zdvihak... a potom prahy (podbehy) vyzeraju ako vyzeraju... ach jaj... :)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: autodetail.sk, Michal

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od geroy.

Ako na zanedbane disky kolies pred 12 rokmi 5 mesiacmi #6814

  • Michal
  • Michal-ov Avatar
  • Offline
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Príspevky: 50
  • Získaných poďakovaní 28
Super nafotené a super popis len škoda že nikto nemá nejakú super vychytávku ako dať dole práve tu prašivú nálepku po závaží :unsure:

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Ako na zanedbane disky kolies pred 12 rokmi 5 mesiacmi #6815

  • geroy
  • geroy-ov Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Príspevky: 411
  • Získaných poďakovaní 308

Michal napísal: Super nafotené a super popis len škoda že nikto nemá nejakú super vychytávku ako dať dole práve tu prašivú nálepku po závaží :unsure:


Čo by nie?... teplovzdušným pištolom to treba nahrievat chvilku potom dat dole závažie, potom namočis jednu staru mikrovlaknovu handru do riedidla (C6000) a daš namočenu handru na lepidlo cca. 5 minut, a potom to len zotrieš, ide to dole ako maslo :)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: autodetail.sk, JozeF, domestos, Michal, Xivo777

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Ako na zanedbane disky kolies pred 12 rokmi 5 mesiacmi #6816

geroy napísal:

Michal napísal: Super nafotené a super popis len škoda že nikto nemá nejakú super vychytávku ako dať dole práve tu prašivú nálepku po závaží :unsure:


Čo by nie?... teplovzdušným pištolom to treba nahrievat chvilku potom dat dole závažie, potom namočis jednu staru mikrovlaknovu handru do riedidla (C6000) a daš namočenu handru na lepidlo cca. 5 minut, a potom to len zotrieš, ide to dole ako maslo :)


Dakujeme za info najblizsie vyskusam :)

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Ako na zanedbane disky kolies pred 12 rokmi 5 mesiacmi #6821

  • peter64
  • peter64-ov Avatar
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Príspevky: 821
  • Získaných poďakovaní 606

geroy napísal: ... teplovzdušným pištolom to treba nahrievat chvilku potom dat dole závažie, potom namočis jednu staru mikrovlaknovu handru do riedidla (C6000) a daš namočenu handru na lepidlo cca. 5 minut, a potom to len zotrieš, ide to dole ako maslo :)


Nechcem byť priečny,ale s týmto postupom veľmi opatrne .Menej skúsení môžu poškodiť lak na lakovaných diskoch jak s acetónom,tak aj s teplovzdušnou pištoľou.
Len upozorňujem,že vnútorná strana farbených diskov nemá taký kvalitný náter,ako vonkajšia strana ;)

Ináč AD super prácička ;) ,ale si sa aj namakal,veľmi pekný výsledok. ;)
Nasledujúci užívateľ(ia) povedali ďakujem: domestos

Prosím Prihlásiť pre zdieľanie konverzácie.

Posledná úprava: od peter64.
Funguje na Kunena fórum